Treriksröset

Åker äntligen iväg, blev inställt tidigare. Ska cykla/ta buss från Tromsö för att besöka och cykla från Treriksröset vidare ner till Smygehuk nu den 8/8. Tänkte höra om det är någon annan som planerat att göra det då?....en vild chansning :) trevligt med sällskap.
 
Sitter just nu på mitt hotellrum i Gävle. Det har varit en helt underbar cykelresa! Jag har nu 18 mil kvar och kommer förmodligen hem till Stockholm imorgon kväll. Jag startade lite sent och höstvädret tågar in med snabba steg så jag kommer ta en långpaus när jag kommer hem och fortsätter min resa till Smygehuk till maj-juni nästa år istället....blir en långpaus bara. Har fått träffa helt underbara människor som öppnat upp sina hem, ropat in mig från landsvägen och samtalat, fikat, skrattat det här är ett minne för livet!
 
Låter härligt! Hade planerat samma resa som dig med flyg till Tromsö och sen buss därifrån till Treriksröset för att börja cykla därifrån. Åkte i början av juni men tyvärr gick knäna sönder helt efter tre dagar så jag var tvungen att avbryta i Pajala. Var också minusgrader på nätterna så var inte överdrivet roligt att sova i ett tält då.

Planerar för att fortsätta igen nästa år från där jag slutade och förhoppningsvis ta mig hela vägen till Smygehuk. Om inte det går så vore hemmet i Stockholm i alla fall skönt att nå. Känns som att ska man köra från norr till söder så bör man nog inte starta innan midsommar eller efter första veckan för att det inte ska bli för kallt.

Vilket väg åkte du ned? Min plan var att åka längs ostkusten men funderar på att köra 45an ner nästa år istället.
 
Först och främst måste jag säga att det är många som har bloggat om denna specifika destination och jag är förvånad över hur de har beskrivit det, t.ex. hur ödsligt det är i Kilpisjärvi m.m. håller inte med om det. Jag började i Tromsö och tog bussen ner till Kilpisjärvi. Hade jag vetat att det fanns hotell, campingar, supermarkets m.m. längst vägen från Tromsö till Kilpisjärvi hade jag definitivt skippat bussen och cyklat istället, det är en oerhört vacker sträcka! Hade jag vetat att det fanns campingar och möjlighet att hyra stuga i Kilpisjärvi hade jag kanske inte valt hotellet. Jag är glad över mitt val att jag cyklade östkusten ner och skippade 45:an, den info jag fått fram är att det verkar vara ganska ödsligt längst den vägen. De två största anledningarna till att jag valde östkusten var att jag ville uppleva östkusten men även för att det var fler större städer inpå varandra och därmed närmre till cykelverkstäder (som jag var tvungen att besöka 2 gånger.) Jag började rätt sent hade jag gjort om det då skulle jag börja runt den 20 juli istället. Jag kom hem till stockholm och valde att ta en långpaus pga att det förmodlingen inte skulle vara så njutningsfullt att cykla sveriges södra del längst östkusten vid den här tidpunkten på året (kände att jag hade lite tur i mitt val när jag såg översvämningarna på teve nu ikväll) så jag tar etapp 2 i slutet av maj - början av juni nästa år.

Jag har videodokumenterat min resa och lagt in en länk under lämplig rubrik, följ denna länk så hamnar du rätt här på Utsidan så kan du ta del av min videoserie som jag kommer att lägga upp var 14:dag på Youtube.

http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?p=701374#post701374
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Alexander1 Treriksröset/Tromsø till Smygehuk sommaren 2021, med mig? Långcykling 9
Wolfpat Cykla Treriksröset - Smygehuk Långcykling 10
Hennke Treriksröset - Smygehuk Långcykling 12
ekan93 Massor med frågor ang Treriksröset - Smygehuk Långcykling 12
Nikhi Nordkap & Treriksröset Långcykling 7
verasiren Cykla Treriksröset - Smygehuk, med mig? Långcykling 8
jees889 Treriksröset - Smygehuk (Solo) Långcykling 1
hellstrom-c Treriksröset eller Kiruna? Långcykling 4
Benny G Nordkap- Treriksröset Långcykling 19
JA64 treriksröset Långcykling 3
JA64 treriksröset-smygehuk Långcykling 29
Polarnatt Cykel till Treriksröset Långcykling 3
R.Sandin Projektarbete Treriksröset-Smygehuk Långcykling 4
the medic Treriksröset - Smygehuk på tandem Långcykling 3
AWG Treriksröset-->Smygehuk Långcykling 2
vetlanda Två 17 åringar till treriksröset. Långcykling 13
Stiffmeistern Treriksröset - Smygehuk avslutat Långcykling 3
Stiffmeistern Treriksröset Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset - Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset till Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset till Smygehuk Långcykling 0
jimpaw blandade frågor treriksröset -> smygehuk. Långcykling 9
Gunnar.o Smygehuk-Treriksröset Långcykling 0
lejnur Lämplig cykel för treriksröset-smygehuk Långcykling 12
jimpaw färdvis till treriksröset ? Långcykling 5
nilsjohan Treriksröset-Smygehuk Långcykling 1
Senoren Treriksröset-Smygehuk Långcykling 133
Mickael83 Sponsorer Treriksröset - Smygehuk Långcykling 25
avsl0912 Följ den 17-årige Andree från Treriksröset - Smygehuk Långcykling 8
Freddie treriksröset- smygehuk sommaren 2004 Långcykling 3
Willey Treriksröset - Smygehuk på cykel Långcykling 2
Rekordtid Treriksröset - Smygehuk? Långcykling 3
snöängeln Smygehuk-treriksröset Långcykling 1
krs Smygehuk - Treriksröset, hur lång tid tar det? Långcykling 10
ecsrigu Treriksröset Långcykling 6
Har cyklat till Prag,Treriksröset,tvärs över USA Långcykling 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.