Treriksröset-Smygehuk

nermander; sa:
Mickael83; sa:
Du har vissa poänger men uppdateringen under turen hade ingenting med att Mattias inte orkade uppdaterade. Men naturligtvis måste man ju skriva ut det att för att folk ska förstå det... Suck.

Att hemsidan inte har uppdaterats nu beror helt enkelt på att jag inte har tid och jag bryr mig allt minde och mindre om den i och med hur folk var på gästboken.

Men fokusera nu inte på oss här på Utsidan, vi kan ju ta del av dina förklaringar här. Men tänk på de som aldrig satt sin fot på Utsidan utan bara har sett din hemsida. Vad tror du de får för intryck?

De flesta besökare har kommit från utsidan och alltså läser uppskattningsvis 90% utav besökarna denna diskussion. En stor del utav dem andra som inte tar del utav diskussionen känner mig och fråga mig ändå. Lägger inte ned energi på att alla ska få det bästa intrycket utav mig.
 
tjonsson; sa:
dobben; sa:
Mikael är en gnällig jvla besserwisserslyngel men man måste ändå erkänna att han lyckas skapa ett visst intresse runt sina misslyckanden.

Om du fortsätter att ha den stil som du har nu så kommer många följa allt du gör bara för att se dig misslyckas igen och som reklammakarna säger -all publicitet är bra publicitet-.

Instämmer. Från att mest irriterat mig på denna diskussion följer jag den nu med spänning. Beklagar att jag inte läst de hårresande inläggen i gästboken. De måste ha varit av särdeles grov karaktär då de föranlett den unge cyklisten att förvägra oss detaljer från sin triumfresa genom halva Sverige. Detta är beklagansvärt, men om vi skriver snälla saker här kanske vi slutligen får veta lite mer om det framgångsrika projektet. Personligen är jag mycket intresserad av fallet från 100-meters-stupet. Gjorde det inte ont?

Det behöver inte vara att det är så enormt grova utan det räcker med att de är tillräckligt många...

Ironi.

Att jag skulle ha fallit från ett hundrametersstup stämmer inte och om du hade tagit till dig informationen på hemsidan hade du vetat det. Visst kan man misstolka "På denna sträckan höll han på att falla nerför ett stup på ca.100 meter" som att jag faktiskt föll ned för ett stup. Jag medger att meningen skulle ha kunnat varit bättre formulerad utav Mattias men ändå är den fullt förstålig. Jag halkade på en isgata (som var täckt utav snö) och åkte iväg fem meter innan jag stannade precis vid kanten med benen dinglande utanför. Det var inte ett stup med nittio grader utan snarare 75-80 grader men det räcker för att inte kunna stanna om man väll börjar rulla. Det var bara en gång utav tre som jag ramlade på isfläckar och sammanlagt parerade jag 21 incidenter. Anledningen till att det inte gick så lätt var att jag hade mina hårda och hala cykelskor och att de många isfläckarna var täckta med snö. Det enda momentet under turen som var riktigt farligt. Borde ha haft ordentliga skor och stavar. Valde därför att inte tävla från Treriskröset i och med att det är bättre att lugnt gå försiktigt än att tävla mot klockan. Därav beslutet att ändra starten från Treriksröset till Kilpisjärvi. Större delen av sträckan gick att springa.

Det var ett misstag att jag inte förutsåg att det fanns så många "blöta" områden längs med berget.
 
Mickael83; sa:
Näe Mattias har råkat blanda ihop Härnösand och Skellefteå. Ett mänskligt misstag.
Det kan inte anses vara ett "mänskligt misstag" utan det bör snarare klassas som en smärre katastrof. Jag ser det som en grov förolämpning! ;)

/Fredrik, född och uppvuxen i Skellefteå.
 
Energi

Mickael: Varifrån all denna energi på att skriva inlägg till folk som du klassar som "idioter".

Varför inte istället lägga ned den på att på 5 minuter uppdatera din hemsida?

Vi väntar så gärna!
 
Re: Energi

Buda; sa:
Mickael: Varifrån all denna energi på att skriva inlägg till folk som du klassar som "idioter".

Varför inte istället lägga ned den på att på 5 minuter uppdatera din hemsida?

Vi väntar så gärna!

Jag lägger inte ned mer engergi på min hemsida efter hur vissa har varit på min gästbok. Jag förstår att du som sponsor vill ha information men den samlade mängden sponsoring täcker knappast den tid jag har lagt ner redan på sidan. Visst är det inte bra att tänka på det viset men samtidgt kan man inte gå alla till mötes alltid. Hade vissa medmänniskor respekterat min önskan om att slippa störiga inlägg i gästboken så hade jag gladeligen lagt ned energi på hemsidan. Men du kan väll förstå att man inte blir så inspirerad att ta sig tid istället för att göra något man verkligen måste göra.

Att jag lägger ned energi på att svara på vissa idioters inlägg beror på att jag blir förbannad på dem. Jag tror knappast du skulle kunna hålla dig ifrån att svara folk som diskuterar om dig eller något du håller på med och de inte vet någoting om det.

Den kapitalsponsoring som några har stått för täcker inte ens kostnaderna för vad det kostar att "host"a sidan.

Hade det funnits fler som dig hade saker och ting varit lättare.

Utvecklingen och driften av sidan har varit ren och skär välvilja från min sida till gästerna. Jag uppskattar ditt bidrag och kan konstatera att utan det hade jag haft ännu större ekonomiska problem. Tycker det är synda att rapporteringen inte blev som den skulle (men inte mycket jag kan göra åt det) och då framförallt för din skull då jag tycker att du har fått ytterst lite för pengarna. Men jag kan utlova till dig en avrapportering inom en snar framtid (även om det skulle vara så att jag inte publicerar den) som jag hoppas skall kunna ge dig lite mera för pengarna.
 
Mickael83; sa:
Jag lägger inte ned mer engergi på min hemsida efter hur vissa har varit på min gästbok.

Varför denna ursinniga vägran att redogöra för din satsning, som du trots allt påstår var lyckad, på grund av vissa inlägg i din gästbok? Gästboken är stängd nu. Demonerna finns inte kvar. Dessutom, om det har att göra med att du har skrämts från fortsatt verksamhet på din hemsida pga dessa inlägg kan du väl publicera en artikel om dina eskapader här på utsidan?
 
Ödmjuk är den som... ?

Mickael, Mickael... nu börjar jag ledsna på dig eller riktigare din attityd. Ditt uppträdande på denna sida rättfärdigas på intet sätt av vad personer skrivit på din hemsida. Dessutom tycker jag du trasslar in dig bak och fram... Och ödmjuk, ja det avgörs nu inte av dig själv, det avgörs av oss som du interagerar med.. Och tyvärr anser jag du fallerar där. Fullständigt respektlöst att kalla folk för idioter.

Varför skriver du här för att få hjälp med sponsorship, sedan avfärdar du sponsorernas betydelse (du själv är ingen sponsor :) ), samtidigt som du inte är intresserad av uppmärksamhet men ändå på fullständigt eget initiativ lagt upp en hemsida etc etc... Att göra detta av välvilja och ren omtanke om dina medmänniskor... och sedan inte ta hand om dem när de svarar upp på din "omtanke", istället avfärda dem som idioter?

Ödmjukhet innebär att du tar till dig och lär dig! Samt respekterar människors olikhet. (Och du, Herr Karlholm har allt erfarenhet... både av cykling samt av kommunikation och utövad ödmjukhet!)

Din ambition var beundransvärd, genomförandet fallerat och ditt sätt att hantera (din egenpåbjudna!!!) uppmärksamhet fullständigt bedrövlig och slutligen ditt sätt att bemöta vårat intresse, våra undringar etc... beklagansvärt och synnerligen klandervärt.

Vill härmed önska dig lycka till i växandet som människa (du är väldigt ung). Både genom att ta till dig av alla diskussioner (utan att ständigt gå i svaromål!) och genom att lära av cylingsäventyret

Jag tror du grejar cyklingen och hoppas du ordnar växandet som människa!

Med detta avslutar jag mitt engegemang i Mickaels äventyr för denna gång. Kommer följa nästa äventyr med spänning om du nu visar din ödmjukhet i verkligheten.

Väl mött (168 mil GBG-Kiruna, 12.5 dagar i somras :) )

Niklas
 
Re: Ödmjuk är den som... ?

lgniklas; sa:
Mickael, Mickael... nu börjar jag ledsna på dig eller riktigare din attityd. Ditt uppträdande på denna sida rättfärdigas på intet sätt av vad personer skrivit på din hemsida. Dessutom tycker jag du trasslar in dig bak och fram... Och ödmjuk, ja det avgörs nu inte av dig själv, det avgörs av oss som du interagerar med.. Och tyvärr anser jag du fallerar där. Fullständigt respektlöst att kalla folk för idioter.

Varför skriver du här för att få hjälp med sponsorship, sedan avfärdar du sponsorernas betydelse (du själv är ingen sponsor :) ), samtidigt som du inte är intresserad av uppmärksamhet men ändå på fullständigt eget initiativ lagt upp en hemsida etc etc... Att göra detta av välvilja och ren omtanke om dina medmänniskor... och sedan inte ta hand om dem när de svarar upp på din "omtanke", istället avfärda dem som idioter?

Ödmjukhet innebär att du tar till dig och lär dig! Samt respekterar människors olikhet. (Och du, Herr Karlholm har allt erfarenhet... både av cykling samt av kommunikation och utövad ödmjukhet!)

Din ambition var beundransvärd, genomförandet fallerat och ditt sätt att hantera (din egenpåbjudna!!!) uppmärksamhet fullständigt bedrövlig och slutligen ditt sätt att bemöta vårat intresse, våra undringar etc... beklagansvärt och synnerligen klandervärt.

Vill härmed önska dig lycka till i växandet som människa (du är väldigt ung). Både genom att ta till dig av alla diskussioner (utan att ständigt gå i svaromål!) och genom att lära av cylingsäventyret

Jag tror du grejar cyklingen och hoppas du ordnar växandet som människa!

Med detta avslutar jag mitt engegemang i Mickaels äventyr för denna gång. Kommer följa nästa äventyr med spänning om du nu visar din ödmjukhet i verkligheten.

Väl mött (168 mil GBG-Kiruna, 12.5 dagar i somras :) )

Niklas

Tycker synd att det finns människor som du som endast kan (och vill?) se en sida av saken. Klart att jag kan bestrida dina påståenden och förklara men känns det meningsfullt för mig? Näe...

Jag har förklarat för er som inte förstå allt för många gånger utan att alla utav er har riktigt förstått. Ta och läs igenom den här tråden en gång till och när du ändå håller på kan du ju läsa igenom de två trådar som jag startade innan start. Verkar som du inte riktigt kan tillgodogöra dig informationen...

Vad det gäller min attityd kan jag bara säga att jag är sådan som människor är mot mig. T.ex. Karlholm som diskuterar om saker som han verkligen inte har en insyn i. Men att dra in min "ringa" ålder som ett argument gör det hela skrattretande om man vet hur folk är. Väldigt annorlunda... En del är mogna när de föds medan andra aldrig blir det.

Jag hoppas att du lär dig att det kan finnas två sidor av saken men jag antar att hoppet är ute för en 45-åring.

Nu kan man tycka att jag är lite väl tyken mot dig men samtidigt är du inte direkt snäll mot mig när du skriver ett kritiserande och onyanserat inlägg som detta.
[Ändrat av Mickael83 2004-11-10 kl 19:39]
 
tjonsson; sa:
Mickael83; sa:
Jag lägger inte ned mer engergi på min hemsida efter hur vissa har varit på min gästbok.

Varför denna ursinniga vägran att redogöra för din satsning, som du trots allt påstår var lyckad, på grund av vissa inlägg i din gästbok? Gästboken är stängd nu. Demonerna finns inte kvar. Dessutom, om det har att göra med att du har skrämts från fortsatt verksamhet på din hemsida pga dessa inlägg kan du väl publicera en artikel om dina eskapader här på utsidan?

Jag vinner inget på att lägga ned energi på att redogöra för hur det gick. Innan hade jag gjort det av ren välvilja men efter hur besökarna var på min hemsida har jag blivit ledsen på en del människor. Hade du blivit glad och känt att det verkligen är värt mödan att underhålla hemsidan om du hade fått en massa negativa och en hel del förolämpande (som en del inte har sett eftersom jag tog bort dem rätt snabbt) inlägg i din gästbok?

Det räcker med att berätta för mina vänner hur det gick. De övriga (uppskattningsvis 200-400 unika besökarna) som har varit på min hemsida upplever jag har mestadels varit otrevliga och krävande. Att försaka respekten hos dem gör mig ingenting. Det borde ju vara rätt få besökare som har varit bakom inläggen men det spelar ingen roll.

Jag ska publicera något material men det får vänta åtminstonde till helgen liksom min egen sömn.
 
Re: Re: Ödmjuk är den som... ?

Mickael83; sa:
En del är mogna när de föds medan andra aldrig blir det.
Hur i hela friden skulle någon kunna vara mogen när han/hon föds??? Det är helt befängt!
F.ö. så blir vi alla visare och "mognare" med tiden och erfarenheterna.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Alexander1 Treriksröset/Tromsø till Smygehuk sommaren 2021, med mig? Långcykling 9
Wolfpat Cykla Treriksröset - Smygehuk Långcykling 10
Hennke Treriksröset - Smygehuk Långcykling 12
ekan93 Massor med frågor ang Treriksröset - Smygehuk Långcykling 12
verasiren Cykla Treriksröset - Smygehuk, med mig? Långcykling 8
jees889 Treriksröset - Smygehuk (Solo) Långcykling 1
JA64 treriksröset-smygehuk Långcykling 29
R.Sandin Projektarbete Treriksröset-Smygehuk Långcykling 4
the medic Treriksröset - Smygehuk på tandem Långcykling 3
AWG Treriksröset-->Smygehuk Långcykling 2
Stiffmeistern Treriksröset - Smygehuk avslutat Långcykling 3
Stiffmeistern Treriksröset Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset - Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset till Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset till Smygehuk Långcykling 0
jimpaw blandade frågor treriksröset -> smygehuk. Långcykling 9
Gunnar.o Smygehuk-Treriksröset Långcykling 0
lejnur Lämplig cykel för treriksröset-smygehuk Långcykling 12
nilsjohan Treriksröset-Smygehuk Långcykling 1
Mickael83 Sponsorer Treriksröset - Smygehuk Långcykling 25
avsl0912 Följ den 17-årige Andree från Treriksröset - Smygehuk Långcykling 8
Freddie treriksröset- smygehuk sommaren 2004 Långcykling 3
Willey Treriksröset - Smygehuk på cykel Långcykling 2
Rekordtid Treriksröset - Smygehuk? Långcykling 3
snöängeln Smygehuk-treriksröset Långcykling 1
krs Smygehuk - Treriksröset, hur lång tid tar det? Långcykling 10
Nikhi Nordkap & Treriksröset Långcykling 7
Kevin123 Treriksröset Långcykling 3
hellstrom-c Treriksröset eller Kiruna? Långcykling 4
Benny G Nordkap- Treriksröset Långcykling 19
JA64 treriksröset Långcykling 3
Polarnatt Cykel till Treriksröset Långcykling 3
vetlanda Två 17 åringar till treriksröset. Långcykling 13
jimpaw färdvis till treriksröset ? Långcykling 5
ecsrigu Treriksröset Långcykling 6
Har cyklat till Prag,Treriksröset,tvärs över USA Långcykling 0
Dantiberg Trerik - Smygehuk Långcykling 28
cocosnot Kiruna-Ystad (Smygehuk), redogörelse, lärdomar och funderingar Långcykling 8
AWG Jönköping -> Smygehuk Långcykling 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.