Långfärdskridsko Aktivitet på glid

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2017-02-04, 10:08
lars.brickstad lars.brickstad är inte uppkopplad

Okej! Tack!

Jag är lite rådvill men lutar åt combipjäxan. Ska ut å shoppanimorgon. Fortsätt gärna ge era erfarenheter, det hjälper.
Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 20:28
Marcus Karlsson Marcus Karlsson är uppkopplad nu

Turpjäxor

Satsa på ett par turpjäxor De har rejäl gummisula och "pinnen"klarar promenader Skate och combipjäxor är hala som tusan och har en klen "pinne"som nöts ordentligt när man går på land Turpjäxor finns även vattentäta vilket jag tycker är ett måste vid blöt
is eller för att klara ett fotbad Jag har Rossignol bc x6 som jag är helnöjd med, vattentäta och går att forma efter foten med hårtork
Svara med citat
Gammal 2017-02-05, 20:16
tango tango är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Karlsson Visa inlägg
Satsa på ett par turpjäxor De har rejäl gummisula och "pinnen"klarar promenader Skate och combipjäxor är hala som tusan och har en klen "pinne"som nöts ordentligt när man går på land Turpjäxor finns även vattentäta vilket jag tycker är ett måste vid blöt
is eller för att klara ett fotbad Jag har Rossignol bc x6 som jag är helnöjd med, vattentäta och går att forma efter foten med hårtork
Till mina alpina 1550 turpjäxor (som jag skrinnar med) har jag köpt en liten plastbit som skyddar "pinnen" vid promender - blir som en naturlig platt del av yttersulan. En orginaltillbehör anpassat till just min pjäxmodell. Nöjd med pjxorna för att skrinan så länge det är torrt - hade nog köpt modell 1600 med membran om jag köpt idag. Vet inte hur de är att skida med - men inget att flå i längdspåret med tror jag men troligen funkis på fjälltur.

/Patrik
Svara med citat
Gammal 2017-02-06, 16:26
CFJ CFJ är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av tango Visa inlägg
Till mina alpina 1550 turpjäxor har jag köpt en liten plastbit som skyddar "pinnen" vid promender - blir som en naturlig platt del av yttersulan. En orginaltillbehör anpassat till just min pjäxmodell./Patrik
Var köpte du den plastbiten? Antar att den passar BC 1600 oxå(?).
Svara med citat
Gammal 2017-02-06, 18:02
Spikbjörn Spikbjörn är inte uppkopplad

Halkskyddet (Red Creek) finns till de vanliga längdpjäxorna, t ex här
http://www.pikmakarn.com
https://www.skistart.com/swe/v ... lkskydd.html

Det använder jag ofta till längdpläxor, funkar väldigt bra på is och halka.
Håller bindningen fri från snö.
Men passar inte BC bindningar med 40mm pinne (de är ju å andra sidan inte lika hala.
Svara med citat
Gammal 2017-02-06, 18:11
tango tango är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Spikbjörn Visa inlägg
Halkskyddet finns till de vanliga längdpjäxorna, t ex här
http://www.pikmakarn.com

Det använder jag ofta till längdpläxor, funkar väldigt bra på is och halka.
Håller bindningen fri från snö.
Men passar inte BC bindningar med 40mm pinne (de är ju å andra sidan inte lika hala.
Mina är betydligt mindre än pikmakarna - mina är cirka 5*3 cm och täcker i princip bara den fyrkantiga hålet kring pinnen framtill och har inga dubbar/halkskydd. Tror det var Alpina orginaltillbehör men återfinner det inte längre på webben - inte ens på alpinas egna hemsida. Minns inte heller var jag köpte.

/Patrik
Svara med citat
Gammal 2017-02-06, 19:40
Arneri Arneri är inte uppkopplad

Jag har ett par Madshus skatepjäxor och de har gångvänligare sula än t.ex Salomon. Jämfört med BC-pjäxor upplever jag sula och manschett som styvare. Glappet mellan häl och bindning är ca 10 mm när skridskon hänger i pjäxan.
Svara med citat
Gammal 2017-02-22, 15:09
Marcus Karlsson Marcus Karlsson är uppkopplad nu

Turpjäxor

Jag får citera mig själv

"Satsa på ett par turpjäxor De har rejäl gummisula och "pinnen"klarar promenader Skate och combipjäxor är hala som tusan och har en klen "pinne"som nöts ordentligt när man går på land Turpjäxor finns även vattentäta vilket jag tycker är ett måste vid blöt
is eller för att klara ett fotbad Jag har Rossignol bc x6 som jag är helnöjd med, vattentäta och går att forma efter foten med hårtork"
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:46.