Nordkap-Gibraltar

Hej på er,

Jag gjorde för ett tag sen en cykling genom Sverige
och sa till mig själv att aldrig mer. Nu har snart 2 år gått och det börjar krypa på mig igen...

Jag kikar på Nordkap Gibraltar från September.
Är det någon som har cyklat hela eller delar av sträckan?
Jag kommer köra genom Norge denna gång...om jag kommer iväg!

Nordkap-Smygehuk

En av mina bekanta (nu 72 år) cyklade för kanske 10 år sedan Nordkap-Smygehuk.

Han köpte mitt förra tält, Fjällräven original Alu II från 1977 inför den cyklingen, då det tältet var bättre än hans Everest som kan köpt fabriksnytt året innan.

Tåg till Narvik (går nog inte att pollettera cykeln nu). Buss Narvik-Nordkap. Cyklade i genomsitt 13 mil om dagen. Nog gammal hederlig 10-växlad stålcykel. Det är vad jag kommer ihåg

Per

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Krutgubbe!!!!:
(sedan är det ju för tokigt att man inte kan ta cyklar på fjärrtågen, i alla fall vissa avgångar)

Hej på er,

Jag gjorde för ett tag sen en cykling genom Sverige
och sa till mig själv att aldrig mer. Nu har snart 2 år gått och det börjar krypa på mig igen...

Jag kikar på Nordkap Gibraltar från September.
Är det någon som har cyklat hela eller delar av sträckan?
Jag kommer köra genom Norge denna gång...om jag kommer iväg!
Låter otroligt spännande! Jag kommer själv ha ett halvår fritt här från nu, och går i tankar om något liknande! Kommer du dela din resa på något sätt vill jag väldigt gärna följa dig! Lycka till med allt! Jag har en blogg och lite annat, mest på skoj! Mvh. Henrik

Min blogg: https://cyclingfreeman.blogspot.com

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk

Jag vill cykla nordkap-bergen och behöver veta om det går att ta med cykeln på tåg från göteborg - narvik och om det sedan går att ta med cykeln på buss eller båt till nordkap? hur i helvete får man upp hojen till nordkap mao😆

Var uppe i Håningsvåg i slutet av 80-talet, där träffade vi ett gäng Norrmän som cyklat från Oslo till Håningsvåg genom Norge med alla deras fjordar som inte ger en rak resväg, och det på 8 dagar...
De hade tränat ett år innan resan genom att cykla till sina jobb, den som hade längst var inte ens en mil...
Gissar att de bågade, eller tränat hårt på annat sätt. :-/

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips