Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-13, 10:13
nermander nermander är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av KimmyA Visa inlägg
Här kan ni få flashbacknivå:
Nermander, om jag ser dig i skogen ska jag slå ihjäl dig och hävda nödvärn eftersom du antastade mig. Jag har flera gånger varit med om att gubbar antastar mig så jag antar nu att det gäller alla och blir våldsamt förbannad varje gång jag ser en gubbjävel i skogen. Om jag inte vågar slå ihjäl dig kanske jag bjuder dig på en smörgås, men hur ska du veta om den är förgiftad?
Just därför ser jag till att hålla avstånd till andra när jag är ute i skogen. Man vet aldrig vilka galningar man träffar på. Att ta emot en smörgås från nån fullkomlig främling förstår jag inte varför jag skulle göra?

Jag springer heller inte omkring mitt i andras lunchmatlagning.

Citat:
Nä förlåt, men min poäng är att när man tror man vet hur de flesta hundägare, män, kvinnor, invandrare, sjuksköterskor osv fungerar är man ute på hal is. I värsta fall görs regler och lagar för hela grupper baserat på hur vissa beter sig och då kan det bli riktigt obehagligt.
Jag har skrivit flera gånger att det finns säkert hundägare som alltid har hunden inom synhåll och ser till att den inte springer omkring i andras lunchmatlagning. Dessa riskerar inte att drabbas av nåt sånt, eftersom de har kontroll på sin hund.

Men de hundarna som springer runt i min lunchmatlagning har inte ägare som har kontroll på sina hundar.