Frystorkad mat.

Hej någon som här på forumet har bra tips på återförsäljare med bra priser på frystorkad mat ,fr bla Blå Band ,Real Turmat

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Mat

Ja, det var en stor pris skillnad på dom produkterna och andra märken.
Någon som provat dom? Är dom ok?
Isåfall ska jag nog beställa.

Detta märke finns på diverse lågprisvaruhus (tänk ÖoB). Bara sett pastarätterna dock. Kostar typ 10-12 kr per påse och är en rätt lagom portion, och smakar helt ok. Funkar bra att bara hälla på varmvatten och vänta några timmar (10 min räcker inte) i en termos eller grytmysare. http://www.firmaitalia.it/prodotti_en.htm

nog för att decathlon har en del bra och billiga grejer, men den där maten skulle jag inte köpa. Ser inte god ut helt enkelt, färre kalorier också än den kända torrmaten.

Mountain House brukar man kunna få för under 60 kr om man beställer från england.

nog för att decathlon har en del bra och billiga grejer, men den där maten skulle jag inte köpa. Ser inte god ut helt enkelt, färre kalorier också än den kända torrmaten.

Mountain House brukar man kunna få för under 60 kr om man beställer från england.

Det är faktist mer kalorier i maten från Decathlon. Det är bara lite mindre portioner än tillexempel Blå band och det finns väl ingen frystorkad mat som ser direkt god ut. Själv kör jag precis som farsi med maten från ÖoB. Jag tycker inte den blir bra av att ligga och dra så jag låter den små puttra med 2 dl mindre vatten så den blir krämigare. Smaken är helt ok för att vara frystorkat.

Öobs pastarättr är sladdriga och vedervärdiga skulle jag vilja påstå. Har testat men gör inte om. Då köper jag hellre findus för 20 trots att de också är äckliga.

Brukar finnas på Stadium Outlet också för 50 kr....Ingen delkatess men funkar i nödfall

Det är faktist mer kalorier i maten från Decathlon. Det är bara lite mindre portioner än tillexempel Blå band och det finns väl ingen frystorkad mat som ser direkt god ut. Själv kör jag precis som farsi med maten från ÖoB. Jag tycker inte den blir bra av att ligga och dra så jag låter den små puttra med 2 dl mindre vatten så den blir krämigare. Smaken är helt ok för att vara frystorkat.

Men på förpackningarna står att det är knappt 400 kcal/portion i Decathlons mat. Blå Bands ligger på 600 om jag minns rätt.

Om man enbart ser till energivärdet är Blå Bands och Aponias (Decathlons märke) bolognese likvärdiga, men som någon annan nämnde är det en mindre portion i Aponias påse. Vilken som smakar bäst kan jag bara gissa mig till.

Det är inte frystorkat i den meningen att man bara behöver hälla på vatten, utan faktiskt koka i 7 min, men Knorr Spaghetteria kostar 15 kr för 1 pers (2 port). Jag har bara provat bolognesen och den var överraskande god.
Jag antar att man för att spara bränsle kan koka upp, låta stå 15 min och sedan koka upp igen. Kokningen är ju för att spaghettin ska bli lagad, inte bara blöt

Nu har jag inte provat allt som finns i frystorkatväg men för mig är Blå Bands rätter absolut godast och verkar stå sig likbördigt med övriga etablerade märken vad gäller vikt, näringsvärde m.m.

Mm håller med om blå band,,, är den som smakar bäst men real turmat är helt jämförbara, men vore väldigt intresserad av var man kan köpa dessa till bästa pris om man köper större antal portionspåsar än styckpriser i vanlig sportbutik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips