Sveriges argaste outdoorsäljare

Sveriges argaste outdoorsäljare skäller ut folk i julhandeln.

Av: admin

Sveriges argaste outdoorsäljare skäller ut folk i julhandeln. Det normala är ju att butiker i juletid har en snäll tomte som delar ut pepparkakor till barnen eller något liknande för att få julstressade kunder på gott humör. Playground väljer att göra tvärtom. Istället blir kunder som inte kan bestämma sig för vad de ska köpa utskällda av personalen. I värsta fall kan kunder som har befunnit sig länge i affären utan att bestämma sig bli utkastade.

Playground har tillfälligt under julrushen hyrt in Sveriges argaste säljare – Johan Wennerstrand. Han är en mycket kunnig outdoorspecialist som tidigare har jobbat en hel del i butik men utan att bli älskad vare sig av kunder eller av kollegor. Han har nämligen inget större tålamod med personer som inte vet vad de vill eller inte vill ha. Hans uppgift hos Playground är att på ett ganska handgripligt sätt se till att julhandeln i butiken fungerar så smidigt som möjligt.

Han kommer att börja prata med intet ont anande kunder som han ser velar lite och i stort sett säga till dem vad de ska köpa. Om de inte gör som han säger får de en smärre utskällning. Det kan till och med gå så långt att han slänger ut kunderna. Allt för att Playground ska kunna leva upp till sin devis som lyder: ”Välkommen till butiken som ber dig gå ut!” Om det blir köbildning i kassan och om övrig personal inte jobbar effektivt kommer Johan att ge sig på även dem.

Tiderna Johan är i butiken:
Fredag 18/12, klockan 11-17 (1 timmes lunch) Lördag 19/12, klockan 11.30-14.30 (ingen lunch) Söndag 20/12, klockan 11.30-14.30 (ingen lunch) Måndag 21/12, klockan 11-18.30 (1 timmes lunch)

För att göra hela den här grejen lite mer intressant kommer det mest intressanta fallen av utskällningar att läggas ut på Playgrounds webbsajt.

Logga in för att kommentera
Bli medlem
Glömt namn/lösen?
2009-12-18 07:57   äventyrssugen
Låter som något i stil med "förnedringsteve". Det är inte klokt vad hjärntvättade vi tydligen är när sådant måste till för att locka.
Nej, ta en tur ut i stället.
 
2009-12-18 08:50   flanell
det är ju en gammal grej som inte minst restaurang Swedala i bromma kört ett tio tal år. Kanske lämpligt ställe att ta med personalen till när julrushen är över...
 
2009-12-18 17:35   Staffan Andersson
Är det ett skämt? Hade jag blivit bemött så för att jag velade lite inför ett inköp på kanske flera tusen kronor så hade jag läxat upp honom...
 
2009-12-18 23:14   tok åke
inte hade jag åter vänt till den butiken i allafall om jag hade åkt på en utskälning o inte hade jag då rått någon annan att gå dit häller
 
2009-12-19 23:24   Minnatur
Så jävla dumt beteende...
 
2009-12-20 11:46   Daniel Vilhelmsson Wesén
Det är väl bara att bojkotta skiten då ?
Vill de inte ha kunder där inne...
När jag köper saker vill jag färna känna, prova och diskutera med någon... inte bli utskälld och utslängd...
 
2009-12-28 18:26   Ducas
Så dj..la torr.
Ett gratis tips - höj priserna så slipper Ni kunderna.
 
2009-12-29 23:09   axel_broman
Jag håller med Staffan, är detta ett skämt? Eller är den något i den här historien som vi missar? Annars är det mig ett sant nöje inte bara att hålla plånboken stängd för Playground utan att öppna den på vid gavel för PG:s konkurrenter. Om det verkligen är så urbota korkat som det låter så är det... urbota korkat.
 
2009-12-30 22:27   plaskdaja
Helt och hållet en PR grej. Playground är kända för sin kreativitet när det gäller reklam.

Nån bodde i en igloo i butiken en gång. En annan gång hade de en livs levande åsna i butiken.
 
2010-01-20 17:15   jepa
Det är klart att det är ett skämt!!! Jättekul tycker jag. HUR skulle man kunna ta en sådan utskällning på allvar?
 

Läs mer

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips