Rekordstort antal besökare på Vildmarksmässan
Vildmarksmässan och Svenska Flugfiskemässan, som gick av stapeln på Stockholmsmässan i helgen, slog rekord i ökning av antal besökare.
Av: ulindh
Många av utställarna rapporterar ett betydligt större intresse. Exempelvis Addnature uppger att de har haft fler besökare än någonsin. Bergans of Norway sålde slut på flera av sina produkter. "Framförallt ryggsäckarna har gått åt men även tälten går bra", säger Sune Carlsson.
Isak, som ligger i bassängen för prova-på-dyk, säger att han har fått sällskap i bassängen av många nyfikna dyk-noviser som efter ett provdyk har skrivit upp sig för att ta dykcertifikat.
Ulf Berglund, en av grundarna till Svenska Flugfiskemässan, noterar ett ökat tryck på mässgolvet inne på Flugfiskemässan: "Flugfiske är en ekologisk sport som ligger i tiden och som roar alla kategorier, unga som gamla"
Resmålsutställarna är mycket nöjda med årets Vildmarksmässa. "Över förväntan", summerar Annica Öhman, marknadsansvarig på Swedish Lapland, som ställde ut med en öppen och inbjudande monter, vilken för övrigt blev utsedd till bästa monter. "Det är första gången vi medverkar tillsammans med flera medlemmar i montern och det har visat sig vara ett mycket lyckat koncept. De involverade företagen har fått draghjälp av varandra."
"Vi kan konstatera att det här är en av de branscher i Sverige idag som verkligen går bra. Intresset för friluftsliv är större än på länge, vilket både utställare och besökare på årets mässa kan intyga", summerar Erik Rådström.