Ny testklinik i Göteborg

Aktivitus är en nystartad testklinik med fokus på idrott och träningsoptimering.

Vi utför konditionstester med laktatmätning för att få fram fysisk prestationsförmåga samt lämpliga individuella puls- och laktatbaserade träningszoner för idrottare.
Vi skräddarsyr träningsprogram åt kunden utefter målsättning, tid till förfogande, möjligheter till träning, styrkor och svagheter, testvärden samt den aktuella idrottens kravprofil.

Vi på Aktivitus samarbetar med flera olika utövare och profiler inom skilda idrotter för att styrka vår produkt och få kunskap och referensvärden. Aktivitus medverkar på olika events och tävlingar i Sverige för att synas och höras.

Aktivitus finns på nätet, www.aktivitus.se , där kunden kan läsa om våra tjänster och produkter.
Våra kunder kommer från många olika idrotter och är allt ifrån nybörjare till etablerade elitidrottare. Våra kunder sysslar bl.a. med löpning, orientering, skidsport, cykel, triathlon, multisport, tennis, ridsport, dans och motorsport. Alla med samma mål, att förbättra syreupptagning och uthållighet. Vi jobbar med enskilda idrottare och hela lag.

Aktivitus ägs och drivs av Sara Danielson och Mattias Lundqvist, båda elitidrottare sedan tio år tillbaka och med många segrar i nationella och internationella cykeltävlingar. ___________________________________________________________________

Till hemsidan

Årets vandring runt Pårtemassivet norr om Kvikkjokk gick i dimmans tecken. Oskar och vandringskompisen David fick vara med om flera tuffa upplevelser ... 5 kommentarer
Många som passerar 40 strecket eller som är på väg att göra det upplever säkert hur kroppen inte riktigt pallar med samma fysiska påfrestning som man ... 2 kommentarer
En storslagen klättring i Himalaya, med fantastiska vyer och magiska upplevelser. 11 kommentarer
En reseberättelse av en fjällvecka i Lappland med fiske, djur och fjälliv i underbar miljö under midsommarhelgen. Oväntat avslut på en tilltänkt ... 12 kommentarer
Fotbollsungdomar på ett teambuildings läger med en äventyrare och fystränare. 1 kommentar