Hej!
Jag är en utvecklare som tränat i några år och blivit less på att antingen föra anteckningar i ett block eller använda appar som känns gjorda för nybörjare. Så jag började bygga min egen på fritiden, och nu när den faktiskt fungerar tänkte jag visa den för folk som vet vad de pratar om.
Appen heter Repd. Det är inget revolutionerande — det är i grunden bara en loggbok — men ett par saker har jag försökt göra annorlunda:
Det jag skulle uppskatta mest är:
App Store: Repd for iPhone
Play Store: Repd for Android
Jag är en utvecklare som tränat i några år och blivit less på att antingen föra anteckningar i ett block eller använda appar som känns gjorda för nybörjare. Så jag började bygga min egen på fritiden, och nu när den faktiskt fungerar tänkte jag visa den för folk som vet vad de pratar om.
Appen heter Repd. Det är inget revolutionerande — det är i grunden bara en loggbok — men ett par saker har jag försökt göra annorlunda:
- Autoprogression baserad på RIR. Man loggar sina set med reps-in-reserve, och appen föreslår vikt och reps till nästa pass. Inget jag-måste-själv-räkna-ut-om-jag-ska-lägga-på-2,5kg.
- Olika vikt per set i samma övning. Pyramid, top set + back-off, drop sets — utan att slåss med gränssnittet.
- Fungerar offline. Mitt gym har usel täckning, och jag antar att jag inte är ensam.
- AI-coach som läser ens egen träningsdata och föreslår justeringar. Den är fortfarande lite "early days" och jag är intresserad av om den faktiskt säger något vettigt eller bara låter klok.
Det jag skulle uppskatta mest är:
- Är progressions-logiken rimlig, eller missar jag något uppenbart?
- Vad saknas för att ni skulle byta från det ni använder nu?
- Vad är dåligt med appen? Hellre brutalt än artigt.
App Store: Repd for iPhone
Play Store: Repd for Android