Utsidan-nytt

Sida: Första Föreg. 1 ... 15 16 17 18 19 20 Nästa Sista

Helikopterolyckan

Helikopterolyckan vid Kaskasepakte i augusti var en av de största katastroferna i den svenska fjällräddningens och flygvapnets historia. Per Holmlund på forskningsstationen i Tarfala deltog i ...

Nu är flaskorna slut!

Platypusflaskan blev otroligt populär men nu är vårt lager slut.
Ett antal utvalda bilder från Janne Corax resa. {Till bildgalleriet}

Bengt Hansson i mål!

Efter exakt ett halvår i kajak har Bengt återvänt.

Kosterpaddling

Inge Bäckström berättar om en septemberpaddling i Kosterarkipelagen.

Fotoalbum för medlemmar

Nu kan du bläddra bland alla fotoalbum som medlemmar lagt upp, och även sätta ett betyg på varje bild. Som medlem kan du också lägga upp ett eget fotoalbum. Du hittar till "Fotoalbum" via menyn ...

Påsk i Lunndörren

Laila Öjefelt berättar om en blåsig påsk i Lunndörren i Jämtland.

Nu är vi 12.000

Utsidan har passerat 12.000 medlemmar.

Utsidan på toppen

Tidningen Tur&Retur har rankat Utsidan som nummer ett på Webbtoppen.

Butiken är alltid öppen

Utsidans butik har öppnat. Än så länge i liten skala, men det ska bli mer...

På väg till Baruntse

Anna Halldén berättar om förberedelserna för den första svenska tjejexpeditionen till Himalaya.

Nya forum

Utsidan får två nya forum och ett som delas i tre
Utsidan paddlingssidor fått en ny redaktör och massor av nytt och spännande innehåll.

Utsidans 10.000:e medlem

Den tjugoandra augusti anmälde sig Robert Johansson som medlem, i och med det passerade vi 10.000 medlemmar. Är du inte medlem än?
31 august kl 12.45 fanns nya Utsidan tillgänglig på Internet.

Eskimåsvängsskolan klar!

Äntligen är den sedan länge utlovade eskimåsvängsskolan av Karin Mentzing klar.

Försvarets Adventure Race

Rapport från laget som representerade Utsidan i Försvarets Adventure Race i Östersund den trettonde augusti.

[Platypuslagret tömt!]

Utsidans medlemspaket med Platypusflaskan som medlemsförmån har blivit en succé, så stor att lagret på Irland är tömt. De sliter nu i sitt anletes svett för att förse oss med flaskor till leverans. ...

[Bilder från Det Blå Bandet]

Erik Leonsson har lagt upp många fina och spännande bilder från sin långpaddling
4:e juni kl 18.00 stod Fredrik Sträng och Magnus Sundström på toppen av Mt McKinley. Här kan du läsa allt om hur de förberett sig och slutligen hur de lyckades med sitt uppdrag.
Tack alla ni som bidrog med tips i vår tävling, vinnare av hängmattan blev Mikael Nyman. Grattis!
Utsidans medlemmar får 10% rabatt på boende på Åredalens Gästgiveri i Undersåker. Gästgiveriet är åretruntöppet och har en bra placering för aktiviteter av alla de slag.
Resehandböcker för dig som vill upptäcka världen.

[Ny gäst på Utsidan]

Magnus Fischer ska under 2001 paddla runt Skandinavien du kan läsa här hur och varför han gör detta projekt.

[Tävlingsrecepten]

Äntligen presenteras bidragen från recepttävlingen vi hade i våras.
Vi följer vidare tävlingarna i Försvarets Adventure Race. Göteborgsvädret ställde till besvär...
Andreas Klingstöm, grattis du får åka på björnsafari!
Nu kan du på Utsidan läsa Tävlingskommitténs verksamhetsberättelse för 99/2000

[Fakta om fridykning]

Hur går egentligen fridykning till och vilka risker finns? Läs mer om detta på dyksidorna.

Förare över Mörkberget

För er som tänkt besöka årets förbundsmöte vid Mörkberget eller göra en klätterresa till vackra Hälsinglad i sommar kan vi nu erbjuda den kompletta föraren över berget, online !