Fotoutställning - Vår tid på jorden

I förra veckan öppnades en utställning med Mattias A Klums fotografier på djur- och naturlivet från olika delar av världen. Budskapet bakom utställningen handlar om att förmedla hur allt i naturen hänger samman, inte minst när det kommer till människans livsstilsval.

Mattias A Klums aktuella utställning "Vår tid på jorden" slog upp dörrarna på Fotografiska i Stockholm den 16 oktober.

Fotografierna porträtterar djur- och naturlivet från olika delar av världen. Budskapet bakom utställningen handlar om att förmedla hur allt i naturen hänger samman, inte minst när det kommer till människans livsstilsval.

Läs mer om utställningen.

Visas: 16 oktober 2020 - 7 mars 2021

För de som har ett Mastercard kommer utställningen finnas tillgänglig i en unik digital version, där Klum själv guidar tittaren genom hela utställningen och berättar om bakgrunden till bilderna.

Norrskensentusiasten Carl Bergstrand ger sina bästa tips för att se och fota det färgstarka ljusfenomenet.
Det finns mycket att förundras över i naturen där växter, träd, moln med mera bildar både vackra mönster och monster tillsammans med vår fantasi. Nu ... 1 kommentar
Efter att nära 13 år förflutit sedan första besöket och flera år av inställda resor blev det äntligen av i somras! Målet med resan var att åter få ... 4 kommentarer
Andra delen av Lasses cykeltur genom östra Afrika. Den här gången får ni läsa om vägen till Karamoja i Uganda samt jakten på Sir Wilfreds Thesigers ... 4 kommentarer
Coronapandemin satte stopp för att jobba och guida, istället började Ewa skriva texter kring sina foton från olika vandringar som till slut blev ... 1 kommentar