Nyheter

Sida: Första Föreg. 1 ... 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 ... 143 Nästa Sista
Matnyttig information om Den höga vägen Den höga vägen – Haute Route – är världens populäraste skidtur och sträcker sig från Chamonix till Zermatt i högalpin miljö. På hemsidan Hauteroute.net ...
Nyinstiftat pris: 300 000 kr för starka upplevelser i naturen Vinnare sökes till Swedish Outdoor™ Design Award. Priset ska lyfta fram framgångsrika produkter och tjänster i outdoorbranschen. ...
Söndag den 31 Juli gick Louisa & John Bichard slutligen i mål i Haparanda – 56 dagar, närmare 1.5 miljon paddeltag och dussintals myggbett hann de med under de närmare 240 milen längs hela den ...
Lion Alpin erbjuder alpresor med flyg, buss och bil till Frankrike, Italien och Österrike. Vi satsar mycket på vår guidekår samt på arrangemang och vårt motto är att våra gäster ska få en roligare ...
Nu lanserar Tenson sitt mest avancerade skalplagg någonsin, Katmai. Materialet, MPC Ultralight 3-layer, är helt nytt och tävlar bland de lättaste på marknaden. Jackan väger rekordlåga 328 gram och ...
Martin Nordstrand och Björn Olin cykelluffade i Europa i juni 2005. Lätt packning, snabba cyklar och liten budget var riktlinjerna de satt upp innan avfärd.
Anders Munters, ordförande för Naturskyddsföreningen i Dalarna uttrycker föreningens förslag att projektet Tre Toppar i stället ersätts med en motsvarande satsning på ekoturism. Munters skriver att ...
Många myrar i fjällvärlden förstörs av terrängfordon och delar av Kungsleden är söndertrampade. Försök att rädda dessa görs nu med hjälp av plastmatta.
Först Mt Meru på 4 500 meter höjd, sedan Kilimanjaro på 5 895 meters höjd. De senaste veckorna har västeråsaren Tommy Hansen klättrat i Afrika som en del i en svensk expedition under ledning av ...
Mitt namn är Martin Lindahl och jag startade en lång tur med min cykel den 9 Maj 2005. Målet på min resa var Korsika i Frankrike. Under vägen kom ...
På lördagen invigdes Trollmosseskogens naturreservat i Ore socken. Fredrik Lundin från Länsstyrelsen guidade cirka 25 personer i området.
Säg ordet fjällräv i naturvårdare Håkan Berglunds närvaro och du ske genast se en speciell lyster i hans ögon. Sedan 1999 har han arbetat med ett EU-projekt som går ut på att rädda den ...
Någon gång under 2007 kommer Susanne Labba att åka till Thailand för att följa och upptäcka det minoritetsfolk som finns där som kallas för moken. Ett folk som lever som vattennomader. De lever i och ...
Det blev en mycket framgångsrik tävling, 15 lag tävlade! Trots tuffa förhållandet var humöret på topp och alla tävlande var mycket nöjda.
Lider du av svindel? Då kanske du ska bota den genom att bestiga ett riktigt högt berg. Klätterinstruktören Emese Bálint botade sin cellskräck med grottforskning. Nu delar hon gärna med sig av sina ...
Lång vandring. Den 32 kilometer långa vandringen på Dalkarlsvägen mellan dammen vid Flyttjesjön i Stora Skedvi till hembygdsgården i Garpenberg har startat.
DALARNA Två kommunalråd fick anledning att tala när nytt naturreservat invigdes. Men föreställningen stals av den berguv som släpptes fri med förhoppningar om att den ska ses igen i trakten. Det ...
De gillar stora utmaningar VARBERG Världens högsta toppar har blivit en oemotståndlig utmaning för läkarparet Anna och Anders Friborg i Varberg. Nyss hemkomna från sin fjärde expedition, till ...
Brukar du göra slut på dina uppladdningsbara batterier innan du hinner till ett vägguttag? Amerikanska forskare har hittat ett sätt att ladda upp alla dina elektroniska prylar - medan du går.
Resultat och kort resumé av KAR.
Shishapangma BC välkomnar med en fet förkylning! Om det har varit dött gällande uppdateringarna så beror det på att en förkylning avtrubbat mig, ...
En summering av Kalmar Adventure Race.
Ingemar Enberg 27 år, och syskonen Andreas 27 år och Mattias Marklund 29 år har nu påbörjat sitt äventyr på Himalaya för att klättra världens sjätte högsta berg, Cho Oyu utan extra syrgas och utan ...
Här kommer den fjärde reserapporten från Mats och Magnus Nilsson som började cyklingen till Peking den 2 mars.
”Ung i naturen” är ett unikt ungdomsprojekt med mål att utforma en modell för ökat naturintresse hos ungdomar. Det kan leda till att ungdomar får bättre livskvalitet, hittar nya intressen och får ...
Resultat i Skärgårdsloppet 13 km och Skärgårdsloppet Inline från den 21 augusti i Kristinehamn. Loppen var mycket lyckade och under otroligt fin men varmt väder genomförde 99% av alla anmälda ...
Stockholm Kanotmaraton 27 august Till helgen är det åter dags för Stockholm Kanotmaraton och dess kanotmässa ute vid Sjöhistoriska museet. Mässan ...
Nu är det dags för en ny tävling från Ett Annat Lopp, nämligen Iller TRIller MMV. Iller TRIllern är en tävling för den som tycker om teknisk cykling, roliga skogsstigar och även att cykla med ...
I september i år ska Ulrica och Richard Lindsköld nå toppen. Ulricas dröm om att klättra över 8000 meter ska bli verklighet på världens sjätte högsta ...
Efter 78 dagar och 2850 km, utmed Norges utsatta kust når svenska ensampaddlaren Babs målet i Strömstad! Babs beräknar att äntligen sätta fot på svensk mark i Strömstad nu på tisdag/onsdag, efter ...