Artiklar

Sida: Första Föreg. 1 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 Nästa Sista
Inge Bäckström berättar om en stormig tur i Rondane i Norge. 1 kommentar
Bergsguiden Mikke Eriksson ger sin syn på bergen och skidalpinismen i västra Jotunheimen. 4 kommentarer
Turbeskrivning till Narviks stadsfjäll, Rombakkstötta.
Våren 1999 deltog Stockholmsklättrarna Erik och Johan Borendal i en internationell expedition, ”The International 1999 Makalu expedition”, med målet att bestiga berget Makalu på gränsen mellan Nepal ...
Information och regler om det finska Havspaddlarnas Blåvita Band(HBVB, Finska Kusten i kajak 3 kommentarer
Regler och information om det danska Havkajakroernes rød-hvide bånd, Danmark rundt i kajak.

Hög höjd

En genomgång av hur kroppen anpassar sig och vilka sjukdomar man kan råka ut för vid hög höjd. 12 kommentarer
010103 - En tidning som rekommenderas varmt. Svenske Alexender Klun har tagit bilden på framssidan. Skynda dig till din tidningshandlare.
010103 - DaKine kommer att lansera en ny fotoryggsäck speciellt inriktad för actionfotografering.
010103 - Crystal Awards är en riktigt seriös fototävling. Läs mer här.
Sveriges östligaste punkt Ön Kataja är belägen cirka tio kilometer söder om Torneälvens mynning. På ön finns tre riksrösen, nr 65, nr 65a och 65b. En linje mellan de två sistnämnda markerar inte bara ...

Victoria och Roy Willy

Minnesord över två avlidna kajakpaddlare.
Leder och turtips i den östgötska vildmarken. 2 kommentarer

Späckhuggare i Tysfjord

Christian Almgren berättar om en fantastisk späckhuggarskådning i norska Tysfjord. 4 kommentarer

Skidbestigning i Lyngen

Peter Gidlund berättar om en majtur i Lyngenalperna.

Temaresa i Thailand

Inge Bäckström berättar om en rundresa i södra Thailand och Burma.
Dick Johansson beskriver fina isklätterturer efter nordkalottvägen.

Expeditionsapotek

Expeditionsapoteket Sjukdomar kan fördärva den mest välplanerade expedition eller resa. Det finns sjukdomar som är svåra att skydda sig mot, men med genom att planera väl och agera smart kan man ...

Baltic Odyssey

Karin Mentzing har lyssnat på Bengt Hanssons berättelse om sin sexmånaders baltiska kajaktur.
Bidrag till artikeltävlingen "Mitt bästa äventyr"   MITT BÄSTA ÄVENTYR av Anna Malou Petersson När jag gick på mellanstadiet bestämde pappa att det var dags för oss att skaffa kanot. En ...
Bidrag till artikeltävlingen "Mitt bästa äventyr"   Mitt bästa äventyr av Karin Luthbom Ibland känner man verkligen ögonblick av magi. När allt bara är rätt och man är så lycklig. In i minsta vrå. ...
Bidrag till artikeltävlingen Mitt bästa äventyr Mitt äventyr av Johanna Morsten För mig innebär ordet äventyr så oändligt mycket. En lång vandring, att slänga sig i en iskall fjällbäck och att ...
Bidrag till artikeltävlingen Mitt bästa äventyr Sol, snö och nyfödda renkalvar av Stefan Löwdin Kvällssolen ligger fortfarande en bit ovanför Ropentjakkes branta sydvägg. Med skidorna fastspända på ...
Bidrag till artikeltävlingen Mitt bästa äventyr I tvåmanskajak mellan två länder av Petter och Ola Leife Sommarkväll mitt ute på havet. Duggregn och grått. Alldeles ensamma med vågorna gungar vi ... 2 kommentarer
Bidrag till artikeltävlingen Mitt bästa äventyr SAREK - Den sista vildmarken av Laila Öjefelt Vi har åkt 120 mil i bil från Dalarna och både chaufförer och passagerare är trötta. Natten tillbringar ... 1 kommentar
Bidrag till artikeltävlingen Mitt bästa äventyr Payback Day 9 September Ytterligare en klätterdag bland Göteborgs klippor. av Jens Larsen Så sitter vi i bilen på väg till Utby, igen. I dagarna har ...
Bidrag till artikeltävlingen "Mitt bästa äventyr"   Mitt bästa äventyr av Ida Östdahl   Friluftsliv har länge varit en form av tillflykt för mej. Ett sätt att komma bort från den grådaskiga ... 1 kommentar
Bidrag till artikeltävlingen Mitt bästa äventyr Ensam i dimman av Erik Normark Korpen spräcker tystnaden med sitt rop och förstärker min känsla av ensamhet. Den flyger någonstans över mitt huvud, ... 5 kommentarer
Bidrag till artikeltävlingen Mitt bästa äventyr Kan kräva viss handisättning av Anette Kurkkio Jag måste erkänna att planeringen av fjällvandringen är halva nöjet. Inte för att jag är en person ... 1 kommentar

Upptäcksfärd på Sulawesi

Erik Wimmer berättar om en resa till vacker natur och mystisk kultur på Sulawesi. 1 kommentar