Årets affärskvinna inom svensk sportbransch!

Pernilla Nyrensten är årets affärskvinna inom svensk sportbransch 2017. Priset delades ut för sjunde året i rad, Pernilla är VD och grundare av Revolutionrace/Fritidsfabriken.

Av: ulindh

Priset till Årets affärskvinna inom svensk sportbransch är instiftat av det kvinnliga nätverket Divas som drivs av branschorganisationen Svenskt Sportforum. När priset delades ut på branschens egen gala på ISPO Academy Scandinavia så var det Pernilla Nyrensten, VD och grundare av Revolutionrace/Fritidsfabriken som tog emot det.

– Det känns enormt roligt att ha vunnit det här priset, säger Pernilla Nyrensten. Jag vill vara en förebild för andra kvinnliga entreprenörer och att fler kvinnor vågar ta steget att starta eget företag. Med vilja, slit och engagemang och kärlek till kunden tar man sig långt!

Under senhösten har nomineringar tagits emot via Svenskt Sportforums hemsida och bland ett drygt tiotal nominerade kvinnor valde juryn ut tre starka slutkandidater; förutom Pernilla Nyrensten, även Calill Odqvist-Janusch, VD på Light My Fire Sweden AB och Emma Stjernlöf, nordisk marknadsdirektör på adidas AB

I juryn för Årets kvinna inom svensk sportbransch sitter Claes Forsberg (Svenskt Sportforum), Stina Klasson (branschprofil), Maria Sandow (Svensk Handel), Martin Willners (Sportfack) och Anders Söderholm (PerformIQ). Juryns motivering lyder:

 ”Med passion, målmedvetenhet och en stark personlighet kombinerat med modern digital strategi och tydligt fokus på nöjda kunder har hon lyckats få ett nystartat företag att på bara fyra år växa mycket snabbt och uppnå god lönsamhet. Årets affärskvinna inom svensk sportbransch 2017, är Pernilla Nyrensten, VD och grundare av Revolutionrace/Fritidsfabriken.”

Det är stimulerande att få uppmärksamma en skicklig affärskvinna som så ambitiöst och på så kort tid byggt ett mycket framgångsrikt och intressant företag, säger Claes Forsberg, VD på Svenskt Sportforum. All respekt till alla befintliga leverantörer på deras marknad – men betydelsen av ett påtagligt starkt kundfokus för ett e-handelsföretag kan knappast överskattas, menar Claes Forsberg.

Tidigare vinnare av priset är Eva Karlsson, VD på Houdini Sportswear, Kajsa Claesson, dåvarande försäljningschef på Stadium, Tina Rolén, dåvarande nordisk marknadsdirektör på adidas, Ulrika Lindgren, dåvarande logistikchef på Sportamore, Janicke Blomsnes, dåvarande vice VD på XXL Sport, Ulrika Skoghag, VD och ägare på Daily Sports.

Logga in för att kommentera
Bli medlem
Glömt namn/lösen?
2018-04-22 14:43   Karina Lindström
Jag är mycket imponerad! :)
 

Läs mer

Utsidans medlem Hans Leghammar reflekterar över vad vi lärt oss sedan olyckan och ställer sig frågan: Hur får man tur på skidturen när man har riktig ... 4 kommentarer
Vad är bra att tänka på när barnen ska med ut i naturen på vintern? Fyra frilufsiga familjer tipsar om bland annat mat, utrustning och smarta knep.
Destinationer, guidade turer och aktiviteter på hemmaplan.
Vet du inte vad du ska använda årets bidrag till? Här får du tipsen!
Böcker om svensk natur, vandring, sova ute, allemansrätten och matlagning i naturen. Kanske en perfekt julklapp?

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips