En blog om naturen - det bästa som finns

Hej! Jag heter Anton och jag gillar naturen.

Användarnamn: Vildmarksanton

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Mountainbike, Bär & svamp, Paddling, Foto, Resor, Karate och wikipedia.

2020:
April, Maj

Övernattning

Alldeles för sent, men ändå äntligen. Årets första övernattning. Visserligen är vädret just nu alldeles för varmt och trevligt för att på något sätt kalla det en utmaning - men ibland kan man ju också bara trivas och njuta ute.

Paradiset

Som en del av min utmaning att vara ute varje vecka så har det mer och mer även känts rätt att hitta nya områden att besöka. Jag har besökt många områden nära  Stockholm - men Paradiset har alltid varit och förblivit en vit fläck på kartan för mig. Tyresta har jag varit i så många gånger att det ibland känns som ”min skog”, men Paradiset har alltid förblivit okänt.

Utmaningen

Det fanns en tid då jag var ute jämt. Utan att överdriva så övernattade jag ute varje vecka, oberoende av väder.