En blogg om uteliv och träning. Tips, inspiration, tester, recensioner och annat matnyttigt för den som är intresserad av friluftsliv och träning utomhus.

Jag är 35 år, heltidsarbetande HLR-samordnare, villaägare, småbarnspappa och i mitt livs form. Men framförallt är jag uteälskare. Jag älskar uteliv vare sig det gäller träning eller friluftsliv. Skog, fjäll, sjö, hav spelar ingen större roll bara jag får röra på mig och slipper sitta inne. Min fru och jag har valt bort centralt läge för att ha närmare till naturen. Huset ska kräva så lite tid som möjligt. Allt för att kunna ägna ledig tid åt det vi verkligen vill. Livet är faktiskt till för att levas, inte överlevas.

Användarnamn: Hasselabon

Intressen: Alpinism, Klättring, Expeditioner, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Mountainbike, Paddling, Löpning, Utförsåkning

2017:
September

Nya Stensdalsstugan

Förra veckan fick jag chansen att besöka nya Stensdalsstugan för första gången. Som många av er vet brann den gamla stugan ner 2010. Senast jag besökte platsen fanns bara grunden kvar. Sommaren 2014 stod den nya storstugan klar. I den finns 22 av Stensdalens 34 bäddar. Stugan ligger vackert vid Stensån på 800 meters höjd alldeles under trädgränsen.