Funderingar om det som rör vardag och helg, arbete, friluftsliv, foto och sport.

Egen företagare som ibland arbetar för mycket. Frilansar deltid som fotograf. Medlem i SFF, av dem auktoriserad digital bildleverantör.
Fotar gärna orientering, hästsport och friidrott.
Senaste stora fotoprojektet var en resa till västra Tanzania. Det har följts upp med lite artiklar i en del tidningar. Besök gärna min hemsida www.projektfoto.se för att se mera bilder från Tanzania.
På översta kartan kan du se delstater i USA som jag besökt, den undre visar restan av världen.

visited 18 states (36%)
Create your own visited map of The United States or Like this? try: Google Position

visited 24 states (10.6%)
Create your own visited map of The World or website vertaling duits?
Även om jag farit runt en del så funderar jag på om inte de svenska fjällen, både på hösten och vintern slår mycket. Skulle i så fall vara mellanvästern i USA.
Nybliven MC åkare, även om det blev en paus i åkandet så kommer jag tillbaka med den.

Användarnamn: Dahlin

Intressen: Friluftsmat, Dykning, Vandring, Turskidåkning, Navigering, Bär & svamp, Orientering, Foto, Utförsåkning, Resor

Ny upplevelse

Jag har varit med om en för mig helt ny upplevels.

Mitt jobb gör att jag reser 6 - 7000 mil per år med bil. Har kört på de flesta vägar i mellersta och södra sverige. På semestrar har jag rest på resterande vägar i norra Sverige.

Hemma från Tanzania

Så har jag då kommit hem igen.

Hade planerat att skriva en del under min resa, även här. Men trots löften om mobilt bredband så var det bara tomma löften. Det fungerade lite i bland. Då gav jag upp.

Snart åker jag

Nu är biljetten bokad till DarEsalam i Tanzania. Den 22 nov åker jag. Kommer att stanna ett par dagar i stan för att senare flyga 2,5 - 3 h väster ut till Kigoma. Det är ett av världens fattigaste områden.

Där hoppas jag kunna fotografera folk i vardagen, vi ska ut på en djurspaning, inte i någon park utan på riktigt. Vid förra resan var allt nytt och jag var okänd där nere. Nu hoppas kag de kommer ihåg mig och jag kan komma någon familj  mer in på livet, vilket jag vet att det kommer att bli. Jag får flachback från förra resan när vi var vid Tangayikasjön och gick upp före solen en morgon och for iväg och lyssnade på när fåglarna vaknade. En underbar sång från mängder av fåglar och djur.

Efterlysning

Nu är det dags igen! Jag ska åka tillbaka till Tanzania.

Hur många av oss är det inte som hela tiden köper nya datorer, mobiler och kameror, trots att de gamla fungerar. Men de är inte så snabba eller så bra därför köper vi nytt. Jag tillhör den skaran. Så blir den gamla prylen liggandes på någon hylla och samlar damm för att efter några år kastas på soptippen.
Men vet du, de grejorna som du kasserar kan göra stor nytta i andra länder.

Tanzania igen

I januari i år besökte jag Tanzania i Afrika. Jag har skrivit en hel del om det på FS.

Jag åkte dit på egen hand och besökte ett biståndscenter i västra Tanzania, nära Tangaykasjön. Det är ett mycket fattigt område, ett av världens fattigaste områden. I huvudsak var jag där för att fotografera. Inte vilda djur utan människor i deras miljö. Tanken var att jag skulle visa lite bildspel efteråt. Nu blev det inte så utan mest ariklar med bilder till olika tidningar.