Inlägg för paddlingsresa runt Sverige och Norge, och kanske även lite från andra långturer

Användarnamn: friluftmagnus

2024:
Maj, Juni, Juli

Dag 49 Rivön - Lyngnholmen

Det blev lång tältmorgon i väntan på lite lugnare väder först framåt klockan två gav jag mig iväg på en liten eftermiddags paddling.

Vinden på ca 9 ms kom från sidan och ibland motvind. Jag kunde korsa första färjeleden utan problem (det är trevligt med smala farleder).

Den andra farleden bortåt Måvholmsskären hade jag mindre koll på och fick syn på en Stena line ute på horisonten så jag drog på en spurt i vinden. Men den svängde av och tog den första farleden.

Sen kunde jag paddla lite i lä och då såg det rätt pittoreskt ut

Jag har också kommit på var jag sk göra av den fuktiga underställs tröjan i halvfint väder.

2024-07-08 05:22   birkabiker
Snyggt jobbat! Inspirerande, och imponerande, att få följa dig bloggledes.
/Pierre (Njord, Ösd)

Dag 61 Vestre Randøya - Faeröy

Det blåste bitvis motvind idag också men solen kom fram runt kl 11 så det såg riktigt trevligt ut.

Dag 60 Arset - Vestre Randøya

Denna morgon blev något bättre och jag kunde paddla några trevliga smala passager på förmiddagen.

Dag 59 AEröya - Arset

Förmiddagen bjöd på riktigt fint paddelväder, synd bara att det förlorades till ärkefienden morgonen. Kanske var det att både tält och paddelkläder var blöta som gjorde att morgonen segade sig. Eller att jag inte hann med planeringsbeslut på kvällen innan , att funderar på beslut på morgonen är aldrig bra.

Efter lunch blåste det upp samtidigt som solen började titta fram. Men jag satt i lä och det kändes varmt så torrdräkten åkte av, de vart svalt när jag paddlade runt hörnet.

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.