Mina funderingar kring utrustning, friluftsliv och vardagens äventyrligheter. Välkommen!

Hej och hallå!

Kul att du tittade förbi. Jag heter Magnus och har precis utbildat mig till Fjälledare vid Storumans Folkhögskola. Jag har också nyinflyttad till Östersund där jag jobbar med utveckling av friluftsutrustning.

Gillar det mesta som har med fjäll, skog och sjö att göra.

Skriv gärna en rad om du vill. Det är alltid roligt med kontakt.

//Magnus

Användarnamn: lankwaifong

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Expeditioner, Fiske, Vandring, Jakt, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Bär & svamp, Orientering, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor, Magnus gillar: sommar, vinter, höst, vår, snö, skidor, vandring, film, att sy saker, att bygga saker, mode, skogen, att träffa nya människor, att träffa nya roliga människor, mat...

Vecka fyra – Djur och spår samt jägarexamen

Höstlov

Efter två veckors ledighet är det nu dags för vecka fyra i min utbildning. De två senaste veckorna har jag spenderat delvis med Anna och delvis här i Uman. Jag har hunnit med att åka till Göteborg och fått lägenheten uthyrd. Jag har träffat två supersöta bäbisar (Torun och Tuva) och deras stolta föräldrar Lotta, Lasse och Jessica och Milad. Det kändes trist att lämna dem i Göteborg men det hade varit svårt att packa ner båda familjerna i bilen. Den var nämligen redan full med skidor, tyger, dunkläder och en massa saker som jag knappt vet var de tagit vägen. Full blev bilen i alla fall och Anna följde med upp hit med saaben och kollade in internatet. Nu har jag fått lite tyg på väggarna och ja, det ser faktiskt lite mer hemtrevligt ut. Om man har fantasi i alla fall.

Tankar om utrustningsdetaljer, avsnitt två

Vecka tre – matlagning

Vecka två – Kultur och Ekologi

Det var skönt att spendera helgen i Storuman och lära känna byn, skolan och omgivningarna. Gjorde följande erfarenheter: