Mina strapatser och äventyr

Har livat upp mitt friluftsintresse på sistone. Rör mig främst i min närmiljö i Finland men funderar även på turer utomlands i framtiden. Nu i höst tänker jag mig en längre tur i skärgården. Island intresserar mig också eftersom jag bott där 2 år som yngre och gärna vill tillbaka. Jag vill också gärna till sjöarna i östra Finland och fjällen i Sverige.

Användarnamn: handske

Intressen: Friluftsmat, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Litteratur, Bär & svamp, Resor

2016:
Juli

Ruovesi, Finland

Ruovesi ligger norr om Tammerfors. Ganska i mitten på Finland. Här ligger Helvetinjärvi nationalpark. Åkte dit på en vecka. Nu i juli var det rätt mycket folk på lederna. Men ospårat fick man vara för sig själv.

Här är lite bilder.

Äntligen är maten färdig

Sist när jag var ute för några veckor sen var jag så urbota dåligt förberedd med maten. Åt i princip samma mat 10 dagar. Vis av misstaget har jag nu tillbringat de senaste dygnen framför spisen med att torka min mat för att få mera variation i födan.