vad jag ser, hör och gör

Vandra i fjällen, paddla kajak, cykla, springa, klättra... Det finns mycket som är kul utomhus!

Användarnamn: whoisbob

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Multisport, Paddling, Foto

2008:
Juli

2007:
Juli, Augusti

Vill du ta över min start i Fjällräven Classic?

...ja, foten sätter helt klart stopp för årets vända i Fjällräven Classic. I år var målet under 24 timmar, men inte med en svullen fot. Om det är någon som vill ta över min start, så varsågod! Ta bara reda på de administrativa vägarna, och så löser vi den biten.

Innebandyklubba till salu.

Nu lägger jag innebandyklubban på hyllan. Helt klart. Fy fan för att stuka foten. :) Ja, ni som läst de andra inläggen vet ju att jag stukade foten ett par dagar före avfärd till fjällen. HUr som helst gick vandringen bra, (trots stukad fot). Stödet jag skaffade var helt klart värt varenda krona. I måndags kom jag hem, och innan jag skulle iväg till Falkenberg på tisdagen, hann jag lägga ut mitt nya tält (Akto) till försäljning. Fick för mig att jag skulle nöja mig med mitt 2 manna Nallo. Med tanke på att jag bara använt det en tältnatt sen jag köpte det i början av sommaren drog jag av ett par hundra lappar från nypriset. Haha.. Det som hände var att jag fick massa svar. Men men men. 90 procent av alla svar fick mig att ändra mig, ta bort annonsen och bestämma mig för att behålla tältet. Det är helt sjukt vad folk prutar skamlöst på Blocket. Jag trodde inte det var sant. Trots att Håkan (som finns på Utsidan) ville köpa tältet för begärt pris, så måste jag säga lessen Håkan. Alla puckon som gav mig skambud fick mig att behålla mitt Akto. Det är ett för bra tält för att kränga av. Akto är så grymt klockrent fantastiskt underbart bra! Nog med superlativ. Ett fint tält. Så på sätt och vis vill jag tacka alla som dumpade priserna, totalt skamlöst. För ni fick mig att inse att jag ska ha kvar tältet. Tack. :)

Innebandyn besegrad!

Vilken lättnad. Var inne i butiken Rehband Center (Stockholm) och skaffade ett fotstöd till min stukade fot. Kan verkligen rekommendera alla drabbade att pröva. Ger ett utmärkt stöd till foten och täpper inte till blodcirkulationen. En bottenplatta placeras under skosulan och med hjälp av spännband stöds foten upp med två stöd på vardera sida runt smalbenet. Smart, och känns inte alls som att det är klumpigt eller i vägen.

Innebandy vs Vandring

Imorgon går tåget till Abisko och tanken är vandring. :)