vad jag ser, hör och gör

Vandra i fjällen, paddla kajak, cykla, springa, klättra... Det finns mycket som är kul utomhus!

Användarnamn: whoisbob

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Multisport, Paddling, Foto

2008:
Juli

2007:
Juli, Augusti

Innebandy vs Vandring

Imorgon går tåget till Abisko och tanken är vandring. :)

Men i måndags stukade jag foten kungligt a la "Brolin". I tisdags log de åt mig på akuten och som sa ungefär så här "ännu en trettioplusare som tagit i lite för mycket..."... haha.. De fina krykorna uppskattades av undertecknad. Haha.

Vad säger man. Shit happens. Sen har jag brottats med ont i foten varvat med ska jag, ska jag inte. Lite flyt har jag ändå haft. Foten har repat sig förvånansvärt snabbt och igår kunde jag gå rätt så obehindrat utan smärtlindring. Har sett fram emot vandringen, nya tältet och bestämde mig för att försöka ändå. Om det nu inte funkar så är det ju bara att ta sig hem. :)

Däremot blir det först ett par vilodagar i Abisko innan vi skuttar ut på fjället. En lyxig start med bastu och Stieg Larsson får inleda årets vandring.

En sak är ju säker, att en extra kylpåse eller kylsprej åker med och ett ordentligt fotstöd.  Sen har jag inte bestämt mig om kängorna ska med eller inte. Har inte använt dem på flera år i fjällen. Är förespråkare för joggingskor i trekker utförande. I år kan det ju ändå kanske vara klokt att använda kängorna. :)

Nu kanske någon (alla) tycker vad är det här för vansinne. Haha. Men låt mig avsluta inlägget med följande. Älskar man fjället och har sett fram emot det i ett år och det inte kommer bli så många fler tillfällen i sommar, så går jag hellre väldigt lugnt och försiktigt än att sitta hemma.

Alla kloka kommentarer och lyckoönskningar tas tacksamt emot!

Nu frukost och sen in till stan och fixa lite nödvändiga saker.

Hej så länge.

John

2007-07-12 10:11   Peifen
KLart du skall ut! Men ta det försiktigt med foten.
Go tur!

2007-07-12 10:13   whoisbob
Tack! /John

2007-07-12 11:09   MoAnders
Glöm inte stödtejpen :)

Torka mat

När vi landade i fredags på Arlanda knockades vi av värmen. Underbart! Här är en bild från gårdagens paddeltur! Siktar på en tur om dagen under hela nästa vecka innan arbetet börjar igen efter semestern. Nu efter frukosten ska jag iväg på cykeln (tur-retur Lidingö Täby) och sen ut en sväng med kajaken...

Nyss hemkommen från Sarek

Sarek 2008

Sitter just nu och ler. Precis hemkommen från Sarek och kan inte låta bli att bli lite mer sugen. Den där känslan som infinner sig när något bra har varit och man vill ha mer! Det blev en lysande tur med allt man kan önska sig. Lagom dos sol, regn och vindar. Ingen snö. Men däremot 36 timmar i tältet efter att vindarna tog över fjället - på vår tur upp på bland annat Pårte. När vindarna tystnat kom leendet av att myggen var som bortblåsta! Dessa små vidriga otyg som bombarderade oss på vägen in på fjället. Brukar inte vara så känslig, men i år så var det annorlunda.