vad jag ser, hör och gör

Vandra i fjällen, paddla kajak, cykla, springa, klättra... Det finns mycket som är kul utomhus!

Användarnamn: whoisbob

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Multisport, Paddling, Foto

2008:
Juli

2007:
Juli, Augusti

Ett inlägg med mer innehåll än Linda Skugge

Jag läste att Linda Skugge har återvänt som bloggare. Inte i Expressen, utan nu i Amelia. Men hon har visst smygbloggat i tidningen Mama. Där man kan läsa hennes senaste matkvitto. Hmmm.

Då tycker jag att det är betydligt intressantare att titta i min plånbok! Åh, titta vad jag hittar här, ett kvitto med 2 kajakfilmer, Jag paddlar & This is the Sea. Det kallar jag för ett intressant kvitto. Den första dvd:n innehåller massa matnyttigt om kajak livet (en ABC) och den andra är en ren och skär insperation för att ge sig ut. Yee!

Däremot är rösten och musiken i, Jag paddlar, rena sömnpillret.  Hade det inte varit för ett intressant innehåll och i övrigt bra bildklipp så hade jag somnat. Bildkvalitén är även den si och så med. Oj, värst vad gnälligt det blev. haha. Inte meningen. Bra dvd att ha.

Mitt kajakintresse har fullkomligt exploderat. De senaste dagarna ägnar jag en hel del tid åt att surfa kajaksidor på nätet. Och just nu funderar jag på vart jag kan hitta lite nödraketer. Ja, för stunder då det kan vara bra att ha. Även om man önskar att man aldrig kommer behöva dem. :) Nu har jag inte hunnit sätta igång och ta rätt på det. Men är det någon som vet? Er hänvisar jag direkt och oavkortat till kommentarfunktionen!

Imorgon kanske jag hittar ett annat intressant kvitto.

Torka mat

När vi landade i fredags på Arlanda knockades vi av värmen. Underbart! Här är en bild från gårdagens paddeltur! Siktar på en tur om dagen under hela nästa vecka innan arbetet börjar igen efter semestern. Nu efter frukosten ska jag iväg på cykeln (tur-retur Lidingö Täby) och sen ut en sväng med kajaken...

Nyss hemkommen från Sarek

Sarek 2008

Sitter just nu och ler. Precis hemkommen från Sarek och kan inte låta bli att bli lite mer sugen. Den där känslan som infinner sig när något bra har varit och man vill ha mer! Det blev en lysande tur med allt man kan önska sig. Lagom dos sol, regn och vindar. Ingen snö. Men däremot 36 timmar i tältet efter att vindarna tog över fjället - på vår tur upp på bland annat Pårte. När vindarna tystnat kom leendet av att myggen var som bortblåsta! Dessa små vidriga otyg som bombarderade oss på vägen in på fjället. Brukar inte vara så känslig, men i år så var det annorlunda.

Kajak men ingen kajakplats...

I måndags slog jag till på en kajak! En Point 65 XP. En otrolig lycka infann sig att äntligen sjäv få ha en, att kunna åka ut och paddla efter jobbet. Skärgårdslycka. Frihet.