pryl-recensioner och tips för den inte så välbärgade prylbögen. Vildmark, Friluftsliv

Blivande Gymnasielärare och friluftsentusiast...
Har snöat in på vandring och packrafting senaste året efter en lång tids mer eller mindre obefintligt campande.
Har upptäckt att rätt utrustning kan sätta guldkant på tillvaron i vildmarken... Däremot är jag tvingad till en strikt budget, och har ganska bra koll på alternativa finurliga lösningar för att höja vildmarkslivets förträfflighet.

Användarnamn: jongos

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Dykning, Fiske, Vandring, Jakt, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Bär & svamp, Paddling, Foto, Segling, Resor

2015:
Maj, Juni, December

Kolarmoraån... När stormen danat

Ibland är det bara skönt och avkopplande att helt komma bort från "alla" människor... Den som läser detta och inte kan hålla med borde gå o söka hjälp... Åkte därför ut i fredags kväll till kolarmoras vindskydd för att vara säker på att få vara för sig själv en stund. Har lärt mig nu att svenskar ogärna ger sig ut i oväder eller sträng kyla, det är ofta man får smultronställen för sig själv då.

Jag plockade med några vedklabbar, Järnpannan o förnödenheter och drog ut i bushen. Det var en riktigt mysig natt. Vid klockan 22.00 när stormen bedarrat så var det så otroligt stjärnklart... Lyckades få till en riktigt fin "longfire" med hjälp av några stockar, och värmen spreds fint in i vindskyddet. Som kvällsmål blev det lite kycklingcurry och ostronskivling i jägarpannan.