Min blogg handlar om fjällturer jag gjort och vill göra. Det är ett sätt för mig att njuta av minnena och förhoppningsvis kan någon få inspiration från de turer jag skriver om.

Användarnamn: sabina_asraf

Intressen: Klättring, Vandring, Turskidåkning

2008:
Maj, Juni

Vakkotavare-Nikkaluokta

Varje dag försöker jag att gå en promenad på så där 45 minuter. Det har funkat ganksa bra den senaste veckan men ibland är det bara stopp, ingen motivation. Hoppas det har vänt nu och att "promenaddagarna" blir fler än "stoppdagarna". Det har blivit varmt ute nu och det är skönt att inte behöva pylsa på sig massa kläder. Var och varannan i min närhet besväras av pollen och jag känner verkligen med dem.

Jag har införskaffat ett nytt liggunderlag, en downmat. Tyvärr var det något fel på mitt ex och luften pös sakta ut. Så när jag provade det för nån vecka sedan vaknade jag av att jag i princip låg på backen. Jag beställde det från Globetrotter och tack vare min sambos goda kunskaper i tyska fick han dom till att skicka ett nytt som jag hoppas kommer inom kort. Till en början menade dom att det skulle ta 6 veckor innan jag skulle få det nya. Det hade inte varit nå bra alls eftersom att vi ska till fjällen i till midsommar.

Boden-Abisko på cykel, Abisko-Kebnekaise på fötter

Det är maj 2008 och jag är sjukskriven sedan en tid tillbaka. Det blev för mycket stress som jag inte klarade av att hantera. Nu är jag på väg att ta mig upp. Det tar tid. Jag drömmer mig tillbaka till en tid då jag hade  mycket kraft och glädje och tänker att jag snart ska vara där igen. Så detta blir en tillbaka blick.

I Juli 2005 bar det av från Sävast i Boden mot Abisko. Jag och min cykel och en hel del packning längst 97:an. Därefter vandring från Abisko till Kebnekaise. Vad det var som fick mig att ta mig ut på detta äventyr var jag inte helt säker på när jag började men jag hade fått ideen och ville genomföra den. Min sambo gick en kurs i Kebnekaise den sommaren så jag såg framemot att komma fram och träffa mitt fjälltroll.