Naturupplevelser i varierande grad
Yve

Användarnamn: Yve

Intressen: Vandring, Bär & svamp, Orientering, Foto, Löpning, Resor, Skulle gärna lära mig paddla kajak, funderar på kurs sommaren-17. Är usel på att åka skidor men gillar att ta mig fram i lugnt tempo soliga vinterdagar.

Vinterpromenad

Är måttligt road av vinter, men när det ser ut så här när man hämtar morgontidningen, så är en promenad upp på en bergstopp nästan ett måste. Solsken, minus 7 grader och nästan ingen vind. Perfekt! Ned med soppa, macka, kaffe, glögg och lussekatter och iväg.

Blir alltid lika förtjust när jag får syn på en stuga eller ett vindskydd efter att ha vandrat en stund, ser hemtrevligt ut!

Höga Kustenbron skymtar i bakgrunden.

Utsikten åt andra hållet.

Hittade en kombinerad solstol/fikabord.

Somliga lämnar lite tyngre spår än andra.

Fin både vintern och sommaren.

Slutscen från promenaden.

2017-01-14 18:35   Skogstoka
Härliga bilder! Jag tycker mig känna igen din "solstol", tror att jag satt på just den i somras när jag vandrade Höga kustenleden. Kan det stämma att leden går förbi där?

Svar 2017-01-15 10:45   Yve
Stämmer bra, den finns på första etappen från Hornön till Lövvik. Vackert träd på vacker plats!

2017-01-15 13:28   marvinv
Vilka fina foton du har tagit, avundas din närhet till så lampis natur!

Svar 2017-01-15 15:14   Yve
Tack! Har nyss köpt en ny kamera och försöker lära mig alla nya funktioner. Tur att det kommer några vackra vinterdagar att öva på. =)

2017-01-16 09:42   ulindh
Ja det gäller att fånga en fin vinterdag, fina vintriga bilder!

2017-01-16 18:03   thegedd
Håller med alla andra...verkligen fina bilder:-)

2019-09-20 11:05   scotti
Oj vilka fina vandringar du har gjort " tack för så fina bilder, nu blev man sugen

Svar 2019-09-20 18:33   Yve
Kul att kunna inspirera! Alltid kul att vandra, kort som långt.

Kungsleden Vakkotavare-Nikkaluokta

Kaitumjaure

Vålådalsfyrkanten

Ledstarten vid Vålådalens fjällstation

Jämtlandstriangeln

Efter en extremt lång (och i mitt tycke) tråkig vinter med enstaka dagsturer, planerades det redan i maj för en fjällvandring. Då varken jag eller vandringskompisen Nina fjällvandrat flera dagar i sträck tidigare, tänkte vi att vi skulle starta lite lugnt och säkert med stugvandring runt Jämtlandstriangeln för att se vad vi tyckte om fjällvandring.

Då vi bor i olika delar av landet blev det hämtning med bil kl 05 vid tågstationen för ytterligare bilresa mot Storulvån. Turistandet startade redan vid 6-tiden genom att vi beslöt oss för ett besök vid Döda Fallet. Det var 6 grader varmt och ingen trängsel direkt..... Men platsen är vacker och värd ett längre besök vid ett annat tillfälle.