Min relation till naturen igår ,idag och förhoppningsvis imorgon

Jag är en kvinna som känner mig udda med mitt intresse för
fjäll.Friluftliv. etc. Skulle vilja lära känna männniskor med
samma intersse. Jag har alltid varit intersserad och har lovat mig själv att gå i fjällen varje sommar så länge mina ben bär mig.
boken Vandra fjäderlätt gav mig hopp. Längtar även efter
att åka skidor . Vandrar dagligen i skogen med min hund.

Användarnamn: Annicas fjällängtan

Intressen: Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Foto

Jag har haft en liten svacka

Hej alla utsidantyper!

Jag har  haft en lite svacka i min pigghet.

Ja men det är då inget mot den stora TRÖTTHETEN

Nu tror jag att jag vet vad det beror på.

Jag har hängt  för lite på utsidan. Jag har missat alla fantastiska berättelser om från människors erfarenhet av naturen.

.Nu känner jag mig på G igen och blickar  framåt. Tyvärr till min stora besvikelse blev första gången med havskajakkursen framflyttad. Så jag får bärja mig en månad. Det funkar

Sen på Fredag så bär det av till Sundsvall för en dag på IKEA och en skidtur i Sundsvallstrakten. Två nätter på hotell.

Jag  var ut och dansade i Lördags !!!!!!och en som jag dansade med sa att hela Sundsvallresan  likande en bestraffning nåt mellanting mellan fotbojja och öppen anstalt. Det är kul hur olika vi människor kan uppleva saker.

Börjar  så smått fundera  vart sommarens fjällvandring ska avnjutas. Det kan blir Ammarnäs- Hemavan igen. Är sugen på Abisko-Nikkaloukta,som jag aldrig har gått, men är rädd för att bli nertrampad i början av augusti.

Det första alternativet  ger ju  lugn och  ro men d et är ju kul att se  några nya fjälltoppar. Vi får se.

Mot nya mål

Dåligt inflytande över den uppväxande generationen

Min doltter har just återvänt från en helg hos sin kompis. Där har  hon planerat sin första Sarek tur! suttit med kartan och haft Hans Fowelins bok uppslagenJag tror att jag kommer att ångra att jag tog henne med och gav henne bacillen, de dagar hon är ute.

Det känns skönt att veta att hon har utrustning som håller. Vi har ju varit ute tillsammans och det känns skönt att veta att hon  redan kan mycket mer är när jag tillsammans med några kompisar åkte upp till Tarfala och hade läst  en tunn bok Fjäll 76 tror jag den hette.

Jag lever

HEJ!

Tänkte bara meddela att det är inte är helt kört med mig trots min tystnad i detta forum..

En gång vandrade jag i Vindelfjällen 2 gånger med 2 olika Marior.DEl 1

HEJ

har inte skrivit på ett tag igen...