Min relation till naturen igår ,idag och förhoppningsvis imorgon

Jag är en kvinna som känner mig udda med mitt intresse för
fjäll.Friluftliv. etc. Skulle vilja lära känna männniskor med
samma intersse. Jag har alltid varit intersserad och har lovat mig själv att gå i fjällen varje sommar så länge mina ben bär mig.
boken Vandra fjäderlätt gav mig hopp. Längtar även efter
att åka skidor . Vandrar dagligen i skogen med min hund.

Användarnamn: Annicas fjällängtan

Intressen: Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Foto

Härliga mornar....

Ja det har

som det blir ibland.

Blivit för lite uteliv.... Den senaste tiden.

MEN

Nu har jag hittat något som jag ska försöka hålla fast vid.

Dom flesta mornar i veckan stiger jag upp 2 timmar innan jag ska var färdig för att fara till jobbet. Tar bilen till spåret( Det är fusk, jag vet) sen är jag och Cesar ute i 1,5 timmeoch uppe på Vitberget .

Jag har sett solen gå upp.

Att vara ute den tiden på dagen  är nåt alldeles speciellt.

Det är tyst i början

Sen hör man fågelsången starta och det känns som dom lovsjunger den nya dagen

Jag har uppskattat det så mycket att jag tycker det är värt att gå att lägga sig för att orka stiga upp. Inget TV-program i världen kan mätas sig mot den  här upplevelsen.

Jag blev förkyld i förrgår och det satte liksom stopp men jag siktar på att ta upp vanan så fort jag tillfrisknat

Sen tycker jag om naturupplevelser som finns i närmsta skog,

i vardagen.

SÅ var det dags att snyta sig igen!

2010-03-20 17:50   BrittMarie
Så fint du beskriver dina tidiga morgnar, närmsta skogen behöver absolut inte vara sämsta eller med lägst upplevelsegrad!

2010-03-20 18:03   brigas
Det är finast på morgonen innan allt börjar igen.Smart drag att komma ut i tid.
Vitberget är ju jättefint område;har åkt några skid-och hundtävlingar där för länge sedan.

2010-03-21 08:01   avslutat medlemskap0429
De där morgonstunderna ute i natuten, när livet vaknar till ännu en dag, - ja, det är bland det ljuvligaste som livet buder!!

2010-03-22 11:23   peter1969
Nu när det börjar vara lite ljusare på morgonen så är det mycket smart att passa på att vara ute innan jobbet. Då är det liksom "bortgjort" och man slipper stressa iväg på kvällarna efter middan. Dessutom blir det ju en bra start på dagen.

2010-03-23 14:16   seobserver
Talesättet har så rätt, fin beskrivning, tack.

Dåligt inflytande över den uppväxande generationen

Min doltter har just återvänt från en helg hos sin kompis. Där har  hon planerat sin första Sarek tur! suttit med kartan och haft Hans Fowelins bok uppslagenJag tror att jag kommer att ångra att jag tog henne med och gav henne bacillen, de dagar hon är ute.

Det känns skönt att veta att hon har utrustning som håller. Vi har ju varit ute tillsammans och det känns skönt att veta att hon  redan kan mycket mer är när jag tillsammans med några kompisar åkte upp till Tarfala och hade läst  en tunn bok Fjäll 76 tror jag den hette.

Jag lever

HEJ!

Tänkte bara meddela att det är inte är helt kört med mig trots min tystnad i detta forum..

En gång vandrade jag i Vindelfjällen 2 gånger med 2 olika Marior.DEl 1

HEJ

har inte skrivit på ett tag igen...