Min relation till naturen igår ,idag och förhoppningsvis imorgon

Jag är en kvinna som känner mig udda med mitt intresse för
fjäll.Friluftliv. etc. Skulle vilja lära känna männniskor med
samma intersse. Jag har alltid varit intersserad och har lovat mig själv att gå i fjällen varje sommar så länge mina ben bär mig.
boken Vandra fjäderlätt gav mig hopp. Längtar även efter
att åka skidor . Vandrar dagligen i skogen med min hund.

Användarnamn: Annicas fjällängtan

Intressen: Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Foto

Alvaret i höst närmar sig

Jag kommer inte att kunna underhålla min blogg på ett tag. Jag  ska göra en bröstrekonstruktion efter  en  bröstcancer jag hade  för drygt 2 år sedan. den 1/9 ska jag opereras. det  tar ett tag innan jag  är  åter.

Nu är det avdelningen extreme bodymakeover.

jag kommer att ha upplevelserna av vandringen med mig . Spela upp vyerna i mitt inre.

Känner att  jag fick så mycket energi  att  ösa ur.

Fick just veta  att en  av mina kompisar från rehabkursen efter bröstcancern har dött och då blir man än mer tacksam att man fått möjligheten att vara med ett tag till.

Så nu blir det vandringar i skogen här hemma.

Både före och efter

.Det värsta är att jag inte kan ha hemma Cesar,min hund,på ca 4 veckorMen det blir dessto roligare att få hem honom sen.

Vi hörs!!!

2008-08-22 19:45   Öhrnell
Sjukdomar gör verkligen att man får ett helt nytt perspektiv på livet. Jag är glad att du trots alla motgångar funnit en kraftkälla i naturen. Lycka till med "makeovern".

2008-08-22 20:33   BrittMarie
Hoppas det går bra, ska tänka på dej!

2008-08-24 22:07   brigas
Bra att ha fina inre bilder om det blir jobbigt.Och saker att längta till framöver.

2008-08-27 18:46   Karin Hofvander
Lycka till! :-)

2008-08-27 19:22   Annicas fjällängtan
Tack alla ni för alla fina kommentarer och tankar.
Det värmer!

Dåligt inflytande över den uppväxande generationen

Min doltter har just återvänt från en helg hos sin kompis. Där har  hon planerat sin första Sarek tur! suttit med kartan och haft Hans Fowelins bok uppslagenJag tror att jag kommer att ångra att jag tog henne med och gav henne bacillen, de dagar hon är ute.

Det känns skönt att veta att hon har utrustning som håller. Vi har ju varit ute tillsammans och det känns skönt att veta att hon  redan kan mycket mer är när jag tillsammans med några kompisar åkte upp till Tarfala och hade läst  en tunn bok Fjäll 76 tror jag den hette.

Jag lever

HEJ!

Tänkte bara meddela att det är inte är helt kört med mig trots min tystnad i detta forum..

En gång vandrade jag i Vindelfjällen 2 gånger med 2 olika Marior.DEl 1

HEJ

har inte skrivit på ett tag igen...