Dagsturer på höjden och andra små historier.

Passion och kärlek. För bergen, för klättring och alpina aktiviteter. För livet. Jag och min 'partner in crime' har bosatt oss vid Alpernas rand för att på bästa sätt kunna njuta av livets goda.

Användarnamn: Sandra E

Intressen: Alpinism, Klättring, Dykning, Vandring, Turskidåkning, Litteratur, Mountainbike, Paddling, Foto, Utförsåkning, Resor

En pärla i grustaget (d'r Lugabeitl 6- 220m)

Klockan var 4:10 när jag, omgiven av nyspillda havregryn och allsköns oreda, fick ta emot dagens första gratulationer. Det bästa med födelsedagar är att man med gott samvete får strunta i allt och bara ge sig ut och klättra. Dagen skulle inte bli fullt så varm som de två föregående, och hade vi tur kunde vi hinna upp och ner igen innan åskan.

Målet var d´r Lugabeitl, en 7-reporsled på Liechelkopfs nordostvägg (6-, 220 m) med start i Mittelberg, Kleinwalsertal. Fördelarna med denna led var en kort resväg samt att kunna fly undan solen. De flesta andra turerna omkring är annars sydvända. Nackdelen, eller en tredje fördel, är de knappt 1000 höjdmetrarna i anmarsch. Ensamt är det i varje fall, vilket är trevligt om man söker en fin naturupplevelse.