Hojen, Malmö

» Ladda upp produktbild

Cykelaffär belägen på Skolgatan i Malmö
Säljer Nishiki, Crescent m.fl.
040-6114252



 
Visar recensioner från      | Sortera efter    

Plus: Har cykelvaror.

Minus:Personalen

Kommentar: Cykeln jag köpte där är det inget fel på. Jag ångrar dock att jag köpte den just på Hojen eftersom oavsett hur trevlig jag försöker vara, eller hur gott humör jag är på när jag går in i butiken så är jag sur och på dåligt humör när jag går där ifrån. Personal med tråkigare stil får man leta efter. Noll servicekänsla. Har redan avrådit alla i min bekantskap från att gå dit. Jag vet inget värre än dålig service då jag själv jobbar med försäljning.

Kommentar: Har handlat växeldelar där. Bra service och det som måste beställas kom oxså snabbt. Rimliga priser och bra service.

Kundservice: Utmärkt

Kommentar: The sellers in the shop are just not helpful and nice. The guy could not help me to choose a new saddle. Then I found one myself, bought it, he mounted it, kept my old (quite new) saddle. I left, came back the day after to get my old saddle. He did like he was looking for it 1/2 a second and said they threw it .... I spoke around and many people had the same experience. I'll never go there again.

Minus:Servicen

Kommentar: Här får man verkligen söka efter hjälp och när man väl lyckats få kontakt med personalen så var det tunga suckar när jag ställde några frågor, och det var högst relevanta och viktiga frågor som de måste räkna med inför ett stort köp.
När jag steg in i butiken hade jag nästan bestämt mig att köpa en viss cykel de hade för 7000kr, men pga personalen blev det helt tvärtom.
Tyvärr gäller detsamma för ett flertal andra cykelbutiker i centrala malmö. Var dagen efter ute på storsportbutiken "Sportex", där jag verkligen inte förväntar mig experservice inom cyklar, men bemötandet där var många gånger bättre och trevligare och priserna ligger dessutom lägre.
Skärpning ni specialiserade cykelbutiker! Jag vill handla hos er egentligen.

Plus: inget

Minus:serviceminded vad är det? okunnig personal.

Kommentar: Lämnade in min cykel på service samt viss reparation. Fick tillbaka cykeln i princip samma skick jag lämnade in den, plus att det hade uppstått en skada på hölje över en annan vajer till bakhjulet, jag upptäckte detta dagen efter. Detta kostade 700 pix, ca 500 för service och 200 för vajer och plasthölje till denna. Justering av bromsar var kass, fick göra om det själv.

Plus: -

Minus:-Dålig service, otrevligt bemötande, dåliga kunskaper

Kommentar: Jag köpte en Crescent Oden hos Anderssons Cykelfabrik i Malmö men den blev stulen och mitt försäkringsbolag hade avtal med Hojen så jag blev tvungen att få en ny cykel därifrån.
För det första tog det över tre veckor innan jag fick min nya cykel. För det andra hade jag hade angett att jag hade löstagbara stänkskärmar på den stulna cykeln. Då satte de dit en pappbit med buntband på ramen istället för en riktig framskärm och gick inte med på att byta till en vettig stänkskärm förrän jag hade tjatat ganska rejält. För det tredje upptäckte jag när jag kom hem (som tur var innan jag började cykla) att cykeln inte var ordentligt ihopskruvad. Styret var löst, låset var felmonterat, bromsarna var inte spända och växelreglagen var vridna så att de knappt gick att använda. Detta åtgärdade de (med sur min) när jag gick tillbaka och klagade. För det fjärde vägrade de att ge mig ett stöd till cykeln för att det inte stod med på försäkringsbolagets beställning, detta trots att det rör sig om en cykel för 7500:- och ett stöd kostar nån hundralapp.
Jag tänker aldrig handla på Hojen igen, trots att det ligger ett kvarter från min lägenhet och jag rekommenderar ingen annan att göra det heller.

Plus: Bra utbud

Minus:Snåla, halvtaskigt kunnande, krasst bemøtande

Kommentar: Efter många månaders letande køpte jag æntligen en ny hoj! En Nishiki Pro SL med diverse tillbehør før sammanlagt 7500:- Det tog mig c:a 20min sammanlagt i butiken innan ægaren hade 7500 kalla i næven. M.a.o ær jag ingen velig kund. Vad som størde mig otroligt mycket var deras snåla attityd. Jag køpte bl.a andra dæck samt diverse annat. Fick truga mig blå innan dæckbytet ingick i priset.
Nær jag dessutom var fræck nog att fråga om rabatt, blev de toksura på mig. Inte heller sades det något om efterjustering av cykeln. Det fick jag också tjata mig till.

Kunnandet øverlag om komponenter, material samt annat var inte heller øvervældigande. De var mest duktiga på att ta betalt.

Øverlag snålt bemøtande med attityden "betala, ta grejerna, håll kæften och stick" Næstan lite naturkompaniet øver det hela..

Nu ær ju jag extremt tjatig och skæms inte før att førhandla om priser. Men hade jag inte varit på spontankøphumør så hade jag køpt cykel någon annanstans.
Jag værdesætter sjysst bemøtande, møjlighet till att diskutera pris, om man handlar mycket, betalar kontant och ær færdighandlad på ett par minuter.

Rekommenderar inte den hær affæren om ni inte ær 100% sækra på vad ni ska ha.


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.