Stockholms Skridskoseglarklubb 1901-2001

» Ladda upp produktbild

Jubileumsbok

Tillverkare: SSSK

Kommentar: Jag tog omvägen via Graphium Norstedts Media på väg till Arlanda och köpte SSSK jubileumsbok för facila 250 SEK. SSSK’s alla medlemmar och alla andra ägare av boken är verkligen att gratulera. För övriga långfärdsskridskoåkare i vårt avlånga land, köp boken nu, ett tillfälle som förmodligen aldrig återkommer. Boken värd det dubbla priset.

Fina bilder och historiska återblickar, beskrivningar av utrustningens utveckling, även om jag för första gången på många år åtminstone 3 gånger fick ta fram ordboken för att slå upp betydelsen av några ”fina” ord. Jag har nu läst boken från pärm till pärm, och boken får nu en hedersplats i mina överfulla bokhyllor bredvid Åke Fellboms bok. Något att ta fram och titta i många år framåt när isbristen är besvärande.

Till och med min mamma som inte åkt skridskor på över 50 år blev nostalgisk när hon såg bilderna på damernas klädsel från första halvan av 1900-talet.

Jag väntar nu bara på vilken av gramjägarna av mina långfärdsskridskokamrater som först börjar åka skridskor utan pjäxor / kängor.

:-) Per Brune /Västerås

Plus: Allt

Minus:Har inte hittat något negativt ännu

Kommentar: Superlativen vill inte räcka för detta praktverk. Sveriges största och mest inflytelserika långfärdsskridskoförening, SSSK, sammanfattar sina 100 år som förening på ett fantastiskt sätt. Layout och bilder i toppklass. Roliga och intressanta artiklar. Mycket av texten är utmärkt även om man inte är intresserad av SSSK i sig. T.ex. avsnittet om säkerhet är det bästa jag läst om skridskosäkerhet. Jag, som åkt i 13 år, lärde mig massor.

ISBN 91-971722-6-X

Böckerna säljs på kontorstid för 250 Kr på Graphium Norstedts Media, Ynglingagatan 17 vid Sveaplan i Stockholm. Fråga efter Kathryn Palu. Telefonnummer 08-508 829 00