Yosemite ?

Hej alla glada bergsklappare.
skulle bara inflika att jag och min trogna komapanjon Hammer åker till soliga califonien i september v 37, 38 och 39 för att göra en pridefestival i yosemitedalen som får björnarna att rodna och fly.
Eller kanske inte riktigt... vi tänkte klättra på nån vägg eller nått....mellan myspauserna i solen.

någon som är sugen att följa med ?

P.S. Jonas Lovén ska kanske också med. Hans famn är öppen för alla! =)
/Blixt

Glädjande och höra att ni verkliigen ska iväg!
Det är verklige på tiden med lite nytt folk i klubben som klättrar storväggar! Fattar inte varför så få är intresserade av storväggar! Ett sådant här sjysst erbjudande borde ju folk nappa på...

Big walls är ju tveklöst den häftigaste av klättringens alla grenar.

Stordåd kan förväntas förmodar jag? Ni har ju gott om copperrheads.

Vilka turer planerar ni? Kan verkligen rekomendera the prow på washington collum. Det är en suverän nybörjar bigwall som ändå känns som en "riktig" storvägg. Kalsafina repor nästan hela vägen. Tre dagar är nog lagom, vilket ger fyra repor om dagen.
Själv har jag tom gjort den två gånger.

Jag kommer att vara där i augusti, och tyvärr förmodligen åkt hem när ni kommer dit. Synd men man vet ju aldrig. Åk dit en vecka tidigare vet ja.

Tips. Se nu till att var i bra form. Att klättra väggar är inte som att häng lite på dörren. Det gäller att klättra snabbt. Ni bör kunna dra av Yosemite, Arapiles, Watermellons och northpost på en dag.

Och sist och viktigast av allt! Bigwallklättring är INTE så kul som det ser ut på bilderna! Tror man det så blir man ofta överrumplad av hur "hemsk läskigt det var" och firar ner till pizzan i stället.

Slutligen måste jag dock säga; att det finns inte mycket som liknar känsla av att toppa ut en storvägg!
[Ändrat av frapp 2004-04-02 kl 10:56]

Det kommer att bli the prow efter någon veckas klättrande på kortare 8-10 reporsleder runt om i dalen som lite uppvärmning. eller ja...om man nu behöver det efter så många heta nätter i samma sovsäck i tältet. Men visst...det får väl gå... åker juh med en fruktansvärt cool kille så det kanske behövs iaf.

eller så åker du en vecka senare gubben..d et funkar det med... vi kan inte åka tidigare tyvärr... hammer har en tenta han inte kan missa.

nä jag har förstått att det inte är så kul som det ser ut... därför började jag att förbereda mig i helgen genom att göra D.r. strangelove på dörren på det artificiella sättet... och usch och blä... det slutade alldeles förnämligt med att jag hängde upp och ner i vänster fot från en skyhook.
jag säger det...statiska rep är fan inget mot hur statiskt ett ben är! =)
det var inte särskilt trelivgt alls... alla fina grejor som har på sig hänger juh vanligtvis neråt och är inte sällsamt mycket ivägen... men de funkar som en alldeles för lång lugg av metall om man hänger upp och ner....
jaja.... iaf... en rasande stor publik på 10 danskar bevittnade då jag efter alldeles för lång tid lyckades krypa ihop till en liten boll och slå bort hooken som jag hängde i för att sedan falla ett par meter ner till nästa bult =)
fantastiskt stimulerande för nerverna om man e ute själv!

/Blixt

Det är alltid bra att hänga upp och ner lite grann!

Nu kommer du att tycka att jag låter som en sur gubbe men här kommer förmaningarna! Streangelove är en fritur och inte en aidtur. Om man bara hookar och kopplar bultarana är det väl ok men ingen hammare.

Jag har bevittnat danskar som glatt övat sig på att slå heads och banka bult samtidigt som dom klippt bultaran som backupp. aj aj

Om man tvunget ska banka på streangelove så får man göra den på det riktiga viset och INTE klippa bultarna!
Även om det inte häller är rätt.

Dessvärre är jag inte bättre själv än att jag har bankat på den med storsläggan men några borrbultar såg jag inte skymten av...

peace and love

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg