X boil Safety Burner STD

Är det värt att köpa en vasselinburk för 119:-.
Jag är på väg att testa och tänkte inte köpa vindskyddet och tänkte hitta på en egen lösning och vill ha tips.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Jag gjorde liknande såna där av småburkar förr. Med glasull och metallnät som man klämmer fast det med. Glasullen blir lite svedd efter ett tag men annars funkar det bra.

Jag gjorde liknande såna där av småburkar förr. Med glasull och metallnät som man klämmer fast det med. Glasullen blir lite svedd efter ett tag men annars funkar det bra.
Har också sysslat med sådant, lite på lek men det är faktiskt både funktionellt och vikteffektivt på kortare utflykter. I så fal är det ännu mer behändigt att fylla behållaren med gel. Trangia har en liten burk för det, men vilken som helst duger ju, och jag har själv använt tomma skal efter mellanstora värmeljus (ca 6 cm i diameter). Noll kronors kostnad, superlätta och lagom stora. Visserligen inget lock, men man lär sig rätt snabbt hur mycket man ska fylla på för varje måltid, så ett icke-problem om man nu "slösat" några droppar.

Gel har något högre energiinnehåll än sprit, men ingen av de här minimalistiska lösningarna går ju att räkna hem viktmässigt på längre turer, jämfört med gas med dess dubbla energiinnehåll per viktenhet.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.