Waypoints

Hur fungerar det igentligen med import av waypoints?

Finns det något gränssnitt för hur filen man importerar skall se ut?

Om jag har en massa waypoints i en textfil och vill importera dessa, är det möjligt?

MVH
Mattias

Till vad?

Importera vart då? Till GPSn eller?
Till din GPS finns det olika format som man kan använda. Men om du exempelvis har en textfil, så se till att tugga in den till något program som kan läsa texter. Flera olika, mer eller mindre gratis, program kan ordna det. När de väl fått in punkterna, kan de programmen prata med din GPS utan att du behöver bekymra dig om protokollet dit. Även om exempelvis Garmin beskriver sitt protokoll på sin websida, så det är inget hemligt eller så.

Anders

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Till GPSen

Naturligvis skall det vara till GPSen men jag vill inte ha det till en specifik GPS var finns det sådana gratisprogram som nämns ovan?

/Mattias

Re: Till GPSen

Kilroy; sa:
Naturligvis skall det vara till GPSen men jag vill inte ha det till en specifik GPS.
/Mattias

Nja, för mig var det inte helt naturligt. Det visade sig ju dessutom att du inte skulle importera till GPSn först, utan till ett generellt program, som kan prata med olika GPS i sin tur.

Det var därför jag frågade...

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips