Vulcan remmar?

Hej!

Har precis köpt en Vulcan. I topplocket låg förutom axelremmar till dagtursäcken två andra remmar. Dessa är uppenbarligen till för att spänna fast något någonstans men utformningen gör att jag inte fattar hur de är tänkta att användas.

I ena ändan är det en stor ögla gjord genom att man gjort en loop av remmen. I andra ändan sitter en plast ögla som inte är öppningsbar, typiskt utseende för att man ska dra en rem igenom och sedan låta denna ögla löpa längs remmen. Mitt på sitter ett glidlås som går att fästa på en rem. Del är nån slags låsögla som gör att man kan fästa detta glidlås utan att man måste trä genom en rem utan man kan sätta fast låset på en rem ändå.

Hoppas att någon fattar vad det är för rem jag beskriver. Jag har inte fattat dessa rätta funktion och utnyttjande än iaf.

Mvh
The Crow

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Jag vet inte om det nånsin reddes ut, men samma sak undrades för ett tag sedan. Hur som helst känner vi "Vulcangamlingar" inte igen grejen. Rätt skumt att skicka med en grej som man inte vet vad det är.

Sök på forumet och hoppas att den gamla diskussionen har en vettig rubrik så att den går att hitta...
Om jag hade sökt efter ordet "Vulcanremmar" rättstavat hade jag till exempel inte hittat denna tråd ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips