Visum till Algeria och Libyen

Hej

är det nâgon som har ett bra tips om var det är lättast att ordna visum till Algeria och Libyen? Problemet är att jag inte vill boka hotell i länderna för hundratals dollar och även att jag vill resa runt med cykel där.
Blev lovad visum till Algeria idag i Bamako/Mali men kravet var att jag först blir bofast i Mali. Ett förslag som jag överväger men det skulle vara bättre om jag kunde lösa visumproblemen pâ ett enklare sätt. Planera att âka till Algeria i mars -2006 sâ än finns det tid att ordna visum. Kommer att flyga till Sverige till helgen och stannar där till nästa âr sâ jag kommer att även kolla med Algerias och Libyens ambassader i Stockholm. Förra gângen blev det i alla fall nej för visum... Sâ finns det nâgon som har bra kontakter i Algeria/Libyen som kan bjuda in mig? ;)

/Stellan

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Re: guide?

tibet; sa:
tja Stellan!

Är nästan säker på att du måste ha guide hela tiden i Al. iallafall som backpacker och som bilburen. cyklister undantaget? Kolla på http://www.sahara-overland.com frågan är ofta uppe där...

Jag ska cykla i västafrika hösten/vintern 06 är du kvar i området då eller?

Tack för tipset... Kommer troligtvis inte vara kvar i västafrika under hösten -06. Om planerna går som jag vill så är jag i Iran

/Stellan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips