Viss text som skymmer annan text

Jag använder Safari i min Mac mini. Jag får viss text som skymmer annan text:

Skärmavbild 2020-07-13 kl. 10.32.05.png


En omläsning av den aktuella sidan rättar till problemet.

/Birger
 
Japp. Händer i ett mindre fönster, så Mac har nog inget med saken att göra. Det mest märkliga är att de textbaserade menyerna förvandlas till en bild när fönstret krymper, så glöm att tabba.


Jag använder Safari med nästintill fullskärmsläge med en 23,5-tums bildskärm med 1920 x 1080 pixlar, så det aktuella fönstret är nog med god marginal tillräckligt stort.

/Birger
 

clindh

Forumvärd
Kvarstår detta problem alltså? Jag har gjort justeringar för det där tidigare i jul, och tyckte det funkade fint i Safari. Kan du ge URL till sidan där du ser detta problem.
 

clindh

Forumvärd
Knepigt, jag kör detta i Safari och det ser OK ut i en mängd upplösningar (kör Safaris responsiv design-simulering) och det ser fint ut.

Skulle ju kunna vara ngt cache-strul - testa en rensande refresh genom att trycka ⌘ Command + R

Screenshot 2020-08-03 at 23.02.35.png
 
Inträffar bara efter en tid med datorn i viloläge. En omläsning av sidan rättar till problemet.

/Birger
 

clindh

Forumvärd
Märkligt. Jag lät min Mac+Safari vila över natten men kunde inte återskapa ditt problem. Kanske en tömning av hela cachen i Safari gör susen?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.