Vindtätheten i Haglöfs LIM Ultimate???

Har precis köpt en Lim Ultimate-jacka inför sommarens vandring i Padjelanta. Min fråga är således om den är tillräcklig vid blåsväder eller om jag bör komplettera med ytterligare vindskydd?
Vore ju skönt att slippa onödig packning.
 
Har precis köpt en Lim Ultimate-jacka inför sommarens vandring i Padjelanta. Min fråga är således om den är tillräcklig vid blåsväder eller om jag bör komplettera med ytterligare vindskydd?
Vore ju skönt att slippa onödig packning.


Den är både vattentät och vindtät, så jag kan inte se att du behöver mer.

/OJ
 
Har precis köpt en Lim Ultimate-jacka inför sommarens vandring i Padjelanta. Min fråga är således om den är tillräcklig vid blåsväder eller om jag bör komplettera med ytterligare vindskydd?
Vore ju skönt att slippa onödig packning.
Under mina senaste fjällturer har jag använt min Haglöfs LIM Ultimate-jacka, kan intyga att den är absolut vind- och vatten-tät.
God tur!
 
Än så länge finns det inget tyg som är vattentätt men inte vindtätt! Det är nog en fysikalisk omöjlighet... Men det hade varit grymt praktiskt, ingen mer kondens :)
 
...och som ett mer allmänt svar så är vi många som har våra regnjackor som enda vindtäta plagg på fjällvandring. Så nog går det.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.