Haglöfs Ultra pro?

Är Haglöfs sovsäcksserie "ultra pro" något att satsa på? Är haglöfs sovsäckar kvalitetsmässigt jämförbara med andra populära märken på marknaden (Ajunilak, caravan etc.etc.)?
 
Hej,

Jag kan inte svara på frågan om hur den serien står sig gentemot andra. Men jag kan säga att jag är en mycket nöjd ägare av den modell som är temperaturmärkt ner till c:a -18 tror jag det är. Jag har sovit med den i tält i temperaturer strax under -10 och det har funkat mycket bra!

Lycka till med ditt val och hoppas andra har mer att bidra med i jämförelsen mot andra tillverkare / serier!

# Magnus
 
Haglöfs UltraPro #5

Jag har Haglöfs UltraPro #5 som enligt uppgift har komforttemperatur på +2 grader och extremtemperatur -5 grader. Har använt den under ganska kylslagna nätter i Sarek förra sommaren (temperaturer strax under noll nattetid) med gott resultat. Tidigare hade jag en Ajungilak med ungefär liknande temperaturer, jag upplever att dessa säckar är likvärdiga.

MVH Petra
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.