Vindtäta byxor med ordentlig ventilation, fickor och bälteshällor

Jag är ute efter ett par byxor som ska användas vid turåkning på fjället under februari-mars månad. De behöver inte vara vattentäta men måste vara vindtäta, ha ordentlig ventilation (gärna hellång som slutar en bit nedanför höften), bälteshällor och minst en ficka fram eller på låret. Vill helst inte betala mer än ca. 2000:-.

I dagsläget använder jag Tierra Ace pant men de släpper igenom för mycket vind. Behöver därför ha med mig ett förstärkningsplagg, som jag gärna rationaliserat bort.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Ja det är ett alternativ men då måste de ha bälteshällor och fickor, eftersom jag kommer ha dem på mig mest hela tiden.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips