Vindskydd

Strandmussla

Roberth; sa:
Primärt ett vindskydd..men alla förslag/tips här har gjort att jag även sneglar på alternativ..

Vi använder en s.k. strandmussla vid kajakutflykter och annat tältliv. Dels för att få lä vid luncher, men på kvällen även för att få en läig och bra sittplats för t.ex. matlagning. Vi är mycket nöjda!

Vi har en billig variant, köpt för cirka 200 spänn i ett tyskt varuhus, men funderar nu på att byta upp oss till en lite kraftigare variant från Tatonka. Tyska Globetrotter säljer för 130 €!
Se http://www.globetrotter.de/de/shop/...afs%E4cke%2C+Inletts%2C+Isomatten&u_kat=Biwak

hälsningar
Jens

Tack

Hmm ännu ett alternativ..börjar blir "mycket" nu.
Jag har sett liknande "skydd" men med dålig kvalite..du
vet möjligtvis ingen svensk leverantö..

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Ingen importör

Roberth; sa:
..du
vet möjligtvis ingen svensk leverantö..

Nej, men du kan få kika på mitt Tatonka när jag köpt det, fram efter nyåret eller så.

Du har rätt i att det finns en hel rad billiga sådana här saker, med måttligt hög kvalitet. Men det som jag köpte har faktiskt hållit över förväntan.

Jens

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips