Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vindelälvsleden MTB
- Trådstartare shalin
- Start datum
"20 % belagda vägar.
Upplysningar: Svenska Cykelsällskapet 08-751 62 04"
Käll-PDF: http://www.svenska-cykelsallskapet.se/images/VindelalvsMTB.pdf
"20 % belagda vägar.
Jo, jag såg det. Men resten då?
Helt utan att egentligen veta så skulle jag säga inte teknisk alls. Då har jag bara gått några få sträckor och sett några påfarter från vägen då man åkt bil. Som sagt vet inte men det är min gissning.
Vilka sträckor har du gått? Är det stigar? Skogsbilvägar?
Aktuellt
ANNONS
Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig
Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.
jag har cyklat hela leden några gånger både i grupp och själv. I sin helhet går det att cykla det mesta, det är inte så tekniskt svårt bortsett från vissa myrar och kalhyggen som inte går att cykla på alls. Det tar en dag att köra igenom hela 5-8h.
Man måste ta med sig vatten för hela turen då det inte går att dricka ur bäckarna. Däremot går det att fylla på mat o dryck i hällnäs (macken). Det är rätt mycket grus väg, men det är rätt skönt att få upp farten efter man bökat runt i skogen.
Ledkartan från turistbyrån är bra att ha med sig, då utmärkningen är lite bristfällig på vissa partier.
Man måste ta med sig vatten för hela turen då det inte går att dricka ur bäckarna. Däremot går det att fylla på mat o dryck i hällnäs (macken). Det är rätt mycket grus väg, men det är rätt skönt att få upp farten efter man bökat runt i skogen.
Ledkartan från turistbyrån är bra att ha med sig, då utmärkningen är lite bristfällig på vissa partier.
Jo, jag såg det. Men resten då?
Testa ringa numret?
jag har cyklat hela leden några gånger både i grupp och själv. I sin helhet går det att cykla det mesta, det är inte så tekniskt svårt bortsett från vissa myrar och kalhyggen som inte går att cykla på alls. Det tar en dag att köra igenom hela 5-8h.
Fast vindelälvsleden MTB går ju från Selet till Sorsele och är 277km. Att cykla hela på en dag lät lite tufft. Det är inte så att du tänker på isälvsleden?
visst har jag blandat ihop det!![]()
Haha, som jag trodde då. Blev lite pajj när du skrev att man klämmer hela leden på 5-8 timmar.
Isälvsleden blir dock en etapp på turen upp till ammarnäs, har bara skidat isälvsleden i djupsnö men hört mycket gott om den med mtb.
Liknande trådar
- Svar
- 8
- Visningar
- 2 K
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg