Vill några 25-35åringar segla till Västindien?

Hej!

Jag och min grabb har planer på att segla till Västindien och tillbaka. Antingen med egen båt eller som "paying crew". Vi är än så länge på bara funderingsstadiet men är sugna på att börja ta ett lite större steg framåt till det planeringsstadiet!

Vi har kollat runt på en hög med hemsidor och dem flesta som sticker iväg verkar vara runt 25 och yngre eller 40+ , vi själva är nästan exakt 30 och letar efter folk i den åldern som också är intresserade av sällskap eller vill hänga med.

Så, hur är intresset från er mellan ca25-35?

/L

Ja

Det finns intresse. Jag har dock inte mkt vana av den typen av äventyr.
Men jag är nästan exakt 30! Bara en sån sak...
Jag är sugen på ett segeläventyr. Som sagt saknar jag vana av segling på riktigt men är inte rädd för att lära mig.
Jag har funderat på att segla ner till Medelhavet, men Västindien, ja varför inte. Annars kanske ni vill ha en liftare med söderut ett tag?
Eftersom jag saknar vana vet jag inte heller eventuella kostnader och andra förberedelser som bör göras.
När har ni tänkt att det ska gå av stapeln? Och så vidare...
Berätta mer!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jajebullar!

Det här låter ju riktigt kul och intressant! Är 32 och seglat på västkusten i massa år, men inte någon erfarenhet med långseglatser som det här - men drömresan om en jordenruntsegling någongång i framtiden kommer närmare med en sån här erfarenhet! Så.. skriv upp mig på intresselistan! :)

Vad kul att det finns några!
Vi funderar på att sticka antingen hösten 2010 eller 2011. Det beror lite på hur vår budget ser ut. Vi har börjat titta på båtar och räkna efter litegrann, det blir som sagt en hel del pengar.. Men kul är det!
/L

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips