Vill du hänga med på fjälltur i Funäsdalen?

Vi är några studenter (TVM:are) som tänkte gå lite i Funäsdalen till påsken. Vi tänkte ta det hyfsat lugnt, bygga lite snöka, igloo eller snögubbe. Ingen machotur alltså, men det kommer definitivt att förbrännas enorma mängder av energi. Det vi saknar är lite fler deltagare. Vi är sex pers i dagsläget, men vill väldigt gärna lära känna lite nytt folk. (gärna singelkillar :-s men inget måste)

Turen kommer att gå från Stockholm med buss söndagen den 9 april och förhoppningsvis hem igen söndagen den 16 april.

Färden är planerad att utgå + gå i mål i Funäsdalen. Därifrån kan vi skidra mot Helags, Sylarna, in i Norge....massor av skoj att utforska!

Vi har en del utrustning i form av tält, kök, sonderingsstavar, vindsäckar och pulkor, så det fungerar nästan som nybörjartur om du inte har alla prylarna.

Sugen på att hänga med?

Den tiden har jag semester och det var tänkt att jag skulle till vålådalen på en stugtur men jag kan vara flexibel. Har gått en del sträckor i Lappland, jämtland och dalarna sommar som vinter och trivs bäst på vintern. Åker troligen tåg från malmö.
Du / Ni kan kontakta mig på rosberg1@telia.com

MVH Joakim Rosberg

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej!

Jag är ev. intresserad. Min reskompis inför vår tilltänkta tur under påskveckan har dragit sig ur, så jag måste tänka om. Ert förslag låter bra.

Jag är också student (några veckor till =)), däremot är jag inte singel.

Skriv gärna och berätta mer, förslagsvis till jonte3@hotmail.com

Toppen

Låter som en toppentur. Har själv tänkt att gå den till påsk men mina resekamrater har backat ur (allt för bekväma). Vad är det för buss som går från Stockholm, och vad kostar det? Är resan hem spikad?

Fråga

Är det vild i lkpg som ska ut eller? Villken slags skidutrustning bör man ha med sig och vilken storlek på ryggsäck rekomenderas? Är sugen på att hänka på då jag har lov runt påsk. Hur stor är förfrysningsrisken?
Ni kan väl slänga iväg ett mail.

Jag vill sova i Iglo!

Hej
Det låter som en bra utflykt. Jag har en gammal vän från Funäsdalen, men har aldrig varit där. Hur många är ni som kommer att åka? Och vad pluggar man om man är en TVM:are? Jag också student, gör ex-jobb uppe i Luleå. Här är det nära till naturen, och det gillar jag. Har varit i Brasilien två veckor just, så att sova i iglo skulle kanske vara skön omväxling..,

Låter helt klart intressant att hänga på. Har själv varit jättesugen på att ta en runda till Sylarna även detta år. Har dock inte funnit någon vän som är ledig och har möjlighet att hänga på. Är väldigt sugen på att få göra stora sylarnatraversen då också när man ändå är på plats. Är det någon av er som kan tänkas hänga med på det lilla äventyret? Har en vän som gjorde traversen förra påsken så jag är väl förberedd på vad som krävs för utrustning mm. För övrigt har jag allt som behövs för en vinterfjälltur så här behöver inget lånas.

Trist för mig

Hej Ni!
Jag kan inte åka med upp.
Kanske en annan gång?
Hoppas ni får en bra tur.

Hej hej // Tobias

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips