Vilket spö tar jag inför Afrikasemestern?

Skall den sista til Madagaskar, Mozambique och SA. I tre månader och funderar starkt på att ta med ett fiskespö. Jag har en rekordelig packning redan eftersom jag har dykgrejor med mig. Men "one biscuit mr Creosot" borde jag inte få med mig ett spö/rulle och nått drag.

Ge mig nåra förslag ty jag är inte så påläst i fiskeämnet.

//Fredrik

Lämna det hemma?

Med tanke på att fiskarna i Afrika varierar mycket i storlek från mindre till gigantiska så kanske du ska fundera på om du inte kan låna/hyra utrustning istället? Trots allt har du inte så stor nytta av ett klent haspelspö om du ska fånga 40-kilos nilabborre...

Tänk på var du ska fiska och vilken typ av fisk. Ska du ut med guider så har väl de spön?

Min polare som bor i Afrika har med sig alla sina spön för att täcka variationen.

Lycka till! Återkom gärna med rapport om hur det gick!

Peppe

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Beachcasting

For bubblan! Ta med dig ett saftigt beachcastingspo, och en rejal javla lattkastad multirulle. Massor av smahaj att hamta.

Re: Lämna det hemma?

peppe_malmqvist; sa:
Med tanke på att fiskarna i Afrika varierar mycket i storlek från mindre till gigantiska så kanske du ska fundera på om du inte kan låna/hyra utrustning istället? Trots allt har du inte så stor nytta av ett klent haspelspö om du ska fånga 40-kilos nilabborre...

Tänk på var du ska fiska och vilken typ av fisk. Ska du ut med guider så har väl de spön?

Min polare som bor i Afrika har med sig alla sina spön för att täcka variationen.

Lycka till! Återkom gärna med rapport om hur det gick!

Peppe

Inga länkar till lämpliga sajter som behandlar frågan...?

;)

/ G

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips