Vilket regnställ??

pape@mot.chalmers.se (Patric)

Gäst
Helst ett lätt som tar liten plats och helst inte för dyrt (om ni inte tycker att det är överlägset), eventuellt med "andas"-funktion. Att ha med iryggsäcken på fjälltrippen och att cykla med till jobbet. Gärna (men inte nödvändigt) så där billigt (att man vågar riskera det) eller så där hållbart att man kan slita på sig det en stund när man är ute och klättrar.

Synpunkter och tips, tack!!

Alexander Nordström

Gäst
Använder Helly Hansen

Själv använder jag ett Helly Hansen regnställ med Helly tech (gore tex kopia). HH brukar vara det billigaste av de regnställen som andas men är ändå väldigt bra. För mig har det fungerar utmärkt i flera års tid och jag använder regnstället flitigt både för fjällvandring och segling.

Men visst kostar det mer än en icke andningsbart regnställ och ingen av regnställen andas så mycket som påstås i reklamen. Men det är så stor skillnad ändå mellan regnställen att det märks om det "andas" eller ej ute på fjällvandringen.

Alexander

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Magnus Östberg

Gäst
Foss

Själv har jag Haglöfs Foss och är mycket nöjd.
Deta plagg passar bra in på alla dina krav och fungerar utmärkt även när det inte regnar.
Vill du ha något lite billigare men med lite sämre andningsförmåga pröva Haglöfs Delta.

/Magnus

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips