Vilket regnställ??

pape@mot.chalmers.se (Patric)

Gäst
Helst ett lätt som tar liten plats och helst inte för dyrt (om ni inte tycker att det är överlägset), eventuellt med "andas"-funktion. Att ha med iryggsäcken på fjälltrippen och att cykla med till jobbet. Gärna (men inte nödvändigt) så där billigt (att man vågar riskera det) eller så där hållbart att man kan slita på sig det en stund när man är ute och klättrar.

Synpunkter och tips, tack!!

Alexander Nordström

Gäst
Använder Helly Hansen

Själv använder jag ett Helly Hansen regnställ med Helly tech (gore tex kopia). HH brukar vara det billigaste av de regnställen som andas men är ändå väldigt bra. För mig har det fungerar utmärkt i flera års tid och jag använder regnstället flitigt både för fjällvandring och segling.

Men visst kostar det mer än en icke andningsbart regnställ och ingen av regnställen andas så mycket som påstås i reklamen. Men det är så stor skillnad ändå mellan regnställen att det märks om det "andas" eller ej ute på fjällvandringen.

Alexander

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Magnus Östberg

Gäst
Foss

Själv har jag Haglöfs Foss och är mycket nöjd.
Deta plagg passar bra in på alla dina krav och fungerar utmärkt även när det inte regnar.
Vill du ha något lite billigare men med lite sämre andningsförmåga pröva Haglöfs Delta.

/Magnus

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips