Vilket djur?

Vad är det här för djur som blivit uppätet? Ser ut som en svans.

Är på en liten skärgårdsö i sörmland 4-5 km från fastlandet. Svårt att tro det finns räv på det här lilla skäret, men däremot finns havsörn som kanske tagit hit nåt?

Bilagor

• 20210605_204407.jpg
    20210605_204407.jpg
    5.1 MB · Visningar: 183
  • 20210605_204414.jpg
    20210605_204414.jpg
    6.2 MB · Visningar: 168
Vad är det här för djur som blivit uppätet? Ser ut som en svans.

Är på en liten skärgårdsö i sörmland 4-5 km från fastlandet. Svårt att tro det finns räv på det här lilla skäret, men däremot finns havsörn som kanske tagit hit nåt?
Ser ut som rävsvans från en rävunge eller ungräv för svansen är väl längre på en vuxen räv.
Är det länge sedan ni har haft is så långt ut i skärgården?
Den kan mycket väl ha vandrat ut och kanske dött av svält.
Hur dant är fågellivet där ute?
En havsörn kan ju ta en räv och äta upp den.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
jag vet inte hur det är med is där ute på vintrarna men en del kan det nog vara. mycket sjöfågel av olika slag och många nykläckta ägg. finns mink och vildsvin på några andra öar, Om svinen simmar vet jag inte, men annars måste de ju gått över isen.

Tror på havsörn som ätit rävunge. Finns gott om dem där.

jag vet inte hur det är med is där ute på vintrarna men en del kan det nog vara. mycket sjöfågel av olika slag och många nykläckta ägg. finns mink och vildsvin på några andra öar, Om svinen simmar vet jag inte, men annars måste de ju gått över isen.

Tror på havsörn som ätit rävunge. Finns gott om dem där.

Man ser ju en del vinterbilder från Stockholmstrakten här på forumet och då i den här tråden så nog måste ni har is där nere när dom kan åka skridskor på den och den isen bär en räv utan vidare.
Vildsvin är duktiga simmare. Se i länken.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips