Vilken tumvante?

BLACK DIAMOND MERCURY MITT
100% waterproof BDry insert stays with removable liner
Lightweight, abrasion-resistant, Pertex Shield shell with 4-way stretch
Removable liner features 340 g PrimaLoft Gold Insulation and high-loft fleece lining
Goat leather palm, plus palm patch with Kevlar stitching

http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=BD801118

Bilagor

• c0147398_22503695.jpg
    c0147398_22503695.jpg
    84.6 KB · Visningar: 496
Fick äntligen tummen loss och köpte Norröna svalbard dri3 mittens och woll inserts.

Men nu blir jag fundersam igen - nu lanserar Hestra vattentäta med löst foder - fast 5fimnger - kommer denna som tumvante också så var det kanske den jag egentligen sökte
https://hestragloves.com/sport/sv-se/gloves/alpine-pro/army-heli-ski-outdry-five-finger/100/

Någon som vet mera om membranet OutDry?

Hestra själva beskriver det så här:
'OutDry© är ett membran som används tillsammans med en teknik för att laminera membranet med såväl handskens yttermaterial som foder så att de tillsammans bildar, och ger känslan av, ett lager. Resultatet är att man får ett effektivt skydd mot väta samtidigt som det ger mycket god passform och ventilerar. Vi använder därför OutDry bland annat till våra modeller för isklättring."

Har läst på OutDrys egen sida och de verkar skippa sömmarna men hittar inga siffror om vattnepelare eller ventilationsförmåga.

/Patrik, köpte jag rätt?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har Svalbard dri3 och är nöjd. Åker utför i Narvik dri1 Short Gloves och har Svarlbard-vanten utanpå om det blir kallt med bara handskarna. Jag är supernöjd och tycker kvalitén på Norrönas grejer är bättre än Hestras. Svalbard skalvanten är lätt att kombinera med andra foder/vantar/handskar eftersom den är stor, relativt smidig och inte har kardborrar.

Vet inget om den nya Hestra-handsken men förstår hur du tänker. Jag har någon Hestra Army Leather-handske och jag blir alltid kall och ofta blöt i den. När jag jämför mina Narvik-handskar men Hestra-handskarna har Norrönas hållit bättre.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips